خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار در بیت المقدس قدرت عمل نتانیاهو را بسیار کم و ضعیف ارزیابی کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار در بیت المقدس گفت نتانیاهو قدرت عمل بسیار کمی دارد.

گالاگر فنویک درباره تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی توضیح داد حاشیه عمل نتانیاهو بسیار کم است و خود او نیز به خوبی این حقیقت را می‌داند. برای اثبات این مسئله فقط کافی است نگاهی به تعداد کرسی‌های ائتلاف نتانیاهو بیاندازیم. او شصت و یک کرسی از صد و بیست کرسی کنست، پارلمان اسرائیل را در اختیار دارد و این یعنی کمترین تعداد کرسی لازم برای تشکیل کابینه. در شرایط فعلی هر کدام از اعضای ائتلاف او می‎تواند در صورتی که مطالباتشان برآورده نشود، ائتلاف را ترک کنند و موجب برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام شوند. نتانیاهو تاکنون نتوانسته است متحدان دیگری برای خود پیدا کند. در نتیجه کابینه فعلی بسیار متزلزل و شکننده خواهد بود. این کابینه تا حد زیادی از اختیارات نخست وزیر فعلی می‌کاهد و او مجبور می شود برای ایجاد توازن و جلب رضایت شرکای مختلفش امتیازات زیادی بدهد.

این خبرنگار درباره سیاستهای کابینه چهارم نتانیاهو پیش‌بینی کرد، نتانیاهو در جریان تبلیغات انتخاباتی گفت در دوران او کشور مستقل فلسطین شکل نمی گیرد. بنابراین انتظار نمی رود نتیجه بزرگی از روند صلح حاصل شود. صائب عریقات، یکی از مذاکره کنندگان ارشد فلسطینی کابینه جدید اسرائیل را کابینه جنگ توصیف کرده است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
برای نتانیا هو از 61 کرسی ختی 60 کرسی هم زیاد است . چرا باید یک فرد جانی و آدم کش و قصاب غزه در راس حتی یک حکومت جعلی قرار بگیرد !
مگر نباید مردم سرزمین های اشغالی هم با دریافت سرانه بالا برای زندگی در خانه های فلسطینی ها بهترین افراد را برای حکومت بر خود انتخاب کنند .
با وجود نتانیا هو بر سر قدرت در سرزمین های اشغالی امنیتی قابل تصور نخواهد بود .
آخرین اخبار