معاون قضایی دیوان عدالت اداری کشور خبر داد:

سال گذشته 35 درصد از پرونده های وارده به دیوان عدالت اداری کشور به نفع مردم صادر شد

حجته الاسلام موسی قربانی امروز در قزوین با اشاره به اینکه مسئولا ن باید قانون را سر لوحه کارهای خود قرار دهند افزود: برگرداندن حقوق مردم از دستگاههای اجرایی از وظایف مهم دیوان عدالت اداری است و سال گذشته 35 درصد از پرونده های وارده به دیوان عدالت اداری به نفع مردم صادر شده است .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛معاون قضایی دیوان عدالت اداری کشور در ادامه از کاهش مدت زمان اطاله داری در دیوان از 2 سال گذشته 35 درصد از پرونده های وارده به دیوان عدالت اداری کشور به نفع مردم صادر شدسال به یک سال خبر داد و افزود: با تلاش و پیگیری های انجام شده و آموزش مدیران امسال بنا داریم این میزان به 8 ماه کاهش پیدا کند .

حجته الاسلام قربانی گفت : اگر مجموعه دولت و دستگاههای عمومی مثل شهرداری ها از همان ابتدا نگذارند تخلف شکل بگیرد که به کمیسیون ماده 100 برود چه لزومی دارد که اختلافی بروز کند ، شهرداری ها باید از همان ابتدا جلوی تخلف را بگیرند و نگذارند تخلف ساختمان رخ دهد .

وی گفت: اگر مدیران دستگاههای اجرایی در جهت اجرای قانون تلاش کنند پرونده های وارده به دیوان عدالت اداری تا 40 درصد کاهش خواهد یافت و این دیوان به پرونده های تخصصی رسیدگی خواهد کرد .  

معاون قضایی دیوان عدالت اداری تعداد پرونده های وارده به دیوان عدالت اداری در سال 92 را 110 هزار پرونده عنوان کرد و گفت در سال گذشته دیوان به 115 هزار پرونده رسیدگی کرذده و مختومه شده است .  

  
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.