تحقیقات نشان می‌دهد که از هر 10 نفر، بیش از 8 نفر در طول زندگی خود کمر درد را تجربه می‌کنند و این آمار در بین زنان و مردان تفاوت خاصی ندارد.

سعید نورایی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: کمر یکی از آسیب‌پذیرترین قسمت‌های بدن است و هر فردی ممکن است دچار عارضه‌های مرتبط با آن شود .

وی ادامه داد: کمر دارای یک سیستم پیچیده شامل اجزائی نظیر ستون و مهره‌ها، نخاع، اعصاب و ماهیچه‌ها است و هر یک از این اجزاء در معرض انواع آسیب‌ها قرار دارند.

نورایی، با اشاره به اینکه اغلب افراد در زندگی خود دچار درجات مختلفی از کمر درد می‌شوند، تاکید کرد: تحقیقات نشان می‌دهند از هر 10 نفر جمعیت، بیش از 8 نفر در طول زندگی خود کمر درد را تجربه می‌کنند و این آمار در بین زنان و مردان تفاوت خاصی ندارد.

وی افزود: اگرچه کمر درد ممکن است بسیار دردناک بوده و فرد از کار و زندگی عقب بیندازد، اما اغلب موارد آن قابل درمان و بهبود هستند.

نورایی، یاد‌آورد شد: درمان دارویی و اصلاح عادات زندگی، در اغلب افراد مبتلا به کمر درد موجب بهبود عارضه می‌شود و کمتر کسی نیاز به اعمال جراحی پیدا می‌کند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: کمردرد ، ستون فقرات ، نخاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
پزشک مخالف حیف ومیل بیتالمال
۱۴:۲۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
چطوره تذکری هم به پزشکان محترم بدهید که کمردرد تا زمانیکه بیش از 3 هفته طول نکشد نیازی به درخواست ام آر آی ندارد واین چنین نباشد که هرکمردردی را به ام آر آی میفرستیم وطبق آمار 90 درصد ام آرآی های درخواستی سالم گزارش میشوند!!چه بودجه عظیمی تلف میشود؟؟؟؟
آخرین اخبار