عضو مجلس خبرگان رهبری:

مذاکره کنندگان ایرانی رزمنده های میدان دیپلماسی هستند

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی گفت : غرب و خصوصا امریکاییها چنانچه با زبانی غیر از زبان تکریم سخن بگویند از ملت ایران تودهنی خواهند خورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در گردهمايي ايثارگران، رزمندگان و جانبازان استان سمنان كه در ادامه کنگره 3000 شهید استان سمنان در سمنان برگزار شد،گفت: غرب و خصوصا امریکاییها چنانچه با زبانی غیر از زبان تکریم سخن بگویند از ملت ایران تودهنی خواهند خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اظهارات وزیر خارجه و رییس جمهوری امریکا، تصریح کرد: انتظار ما از مسوولان این است که اگر "کری"و یا "اوباما" چرندیاتی می گویند، مسوولان ایرانی نیز در همان سطح به آنها پاسخ بگویند.

 این استاد حوزه، مذاکره کنندگان ایرانی را رزمنده های میدان دیپلماسی خواند و اضافه کرد: مذاکره کنندگان نباید جنگ رسانه ای دشمن را نادیده بگیرند.
 
عضو جامعه مدرسين قم با اشاره به این كه امریکاییها بعد از بیانیه لوزان نیز تکرار کرده اند که همه گزينه ها روي ميز است ، گویا آنها نمی دانند که این اظهارات، شور پاسداری از اسلام را در ملت ما زنده می کند.

ملت ما 36 سال است که این تهدیدات را شنیده و با عزت و سربلندی زندگی کرده است.

 وی با بیان اینکه اسرائيل در حمله به غزه طعم موشک های 70 کیلومتری ما را چشیده است افزود: آمريكا و اسرائيل هيچ غلطي نمي توانند بكنند و اگر نگاه چپي به كشور ما بياندازند موشك هاي 1500 كيلومتري ايران، تلاويو و حیفا را با خاك يكسان خواهد كرد.

 وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری، تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما مذاکره در زیر سایه تهدید را نمی پذیریم. بيعت با ولايت شرط بيعت با شهيدان است این نماينده مجلس خبرگان از بيعت با ولايت به عنوان يكي از مهمترين شروط بيعت با شهيدان یاد کرد و اظهار داشت: مجلس با صفاي شهيدان، مجلس همدلي، محبت و همزباني است. عضو جامعه مدرسين قم با بيان اينكه شهيدان محور صفا و صميميت هستند، افزود: در مجلس شهدا ديگر نامي از اين جناح و آن جناح و اين جريان و آن جريان نيست بلکه تنها سخن از جريان وفاداري به انقلاب اسلامي است.

این نماينده مجلس خبرگان با بيان اينكه همه ما مديون شهيدان هستيم و بر سر سفره شهدا نشسته‏ ا يم، گفت: تأثير تلاش و مجاهدت آنها كه در راه خدا به شهادت رسيدند در زمان‏هاي دور و در همه زمان ها، همچنان باقي است.

 حجت‏ الاسلام خاتمي با بيان اينكه تمام شهداي استان سمنان، شهداي ميدان نبرد هستند و اين استان شهيد بمباران و موشكباران ندارد، تصريح كرد: مطمئناً اگر جنگ ادامه مي يافت سمنان و ديگر استانهايي كه موشكباران نشدند توسط موشك هاي شيطاني صدام هدف قرار مي گرفت.
 
وی با اذعان به اینکه حوزه، دانشگاه و ديگر ارگان ها و سازمان ها و اقشار مختلف مرد همه مديون خون شهدا هستند تصریح کرد: كنگره هاي شهدا جلوه گر ياد و خاطره ايثارگري هاي شهيدان است.

 خاتمي ادامه داد: ‌بزرگداشت شهدا يك تشريفات و مجلس فاتحه خواني نيست، بلکه مجلس شهدا يك مانور و رزمايش است و اين مجالس گوياي اين است كه راه افتخارآميز و سعادتمند شهيدان را پاياني نيست.

كنگره بزرگداشت شهدا، كنگره بيعت با شهيدان است بيعت با زندگان نه با مردگان؛ شهيداني كه روحشان در اين مجلس حاضر و ناظر است و امروز مردان عرصه جهاد و شهادت و وفاداران به راه آنها آمده اند تا بگويند كه ما راه شما را تا آخرين نفس ادامه مي دهيم.

 امام جمعه موقت تهران از معنویت به عنوان هدف غایی همه بعثت ها یاد کرد و افزود: عشق به خدا و پاسداري از معنويت از مهمترين مواد بيعت با شهيدان است.

 وي با تأكيد بر اينكه روح انقلاب و جان انقلاب ما معنويت است، گفت: مأموريت شبكه هاي ماهواره اي زدودن فضاي معنوي از جامعه ايراني است چرا که آنها مي دانند انقلاب اسلامي در گلستان معنويت روئيده است.

 خاتمی به خطر شبکه های ماهواره ای اشاره و تصریح کرد: مسوولان و برنامه ريزان فرهنگي نباید غافل شوند چرا که دشمن در کمین است تا فضاي فرهنگي ما را آلوده و جامعه را از معنويت بزداید.

حجت الاسلام خاتمي با بيان اينكه حواسمان باشد فضاي جامعه تبديل به فضاي غفلت از خدا و فرهنگ ايثار و شهادت نشود، اظهار داشت: بيعت با شهيدان اين است كه در حد توانمان تلاش كنيم و مراقب پاكي خود، خانواده،‌ اقوام و خويشانمان باشيم. می خواهند امت بانشاط ما را بي نشاط كنند

 وي با بيان اينكه استقامت در مسير شهيدان از ديگر موارد و بندهاي بيعت با شهيدان است؛‌ تصريح كرد: تمام تلاش دشمنان ما امروز متوجه اين شده است كه جامعه اسلامي ما را از راه مستقيم شهيدان منحرف و امت بانشاط ما را بي نشاط كنند.

امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه سومين بيعت ما با شهيدان ذلت ناپذيري و بيعت با عزت است، گفت: ملت ايران ملتی است که همواره با عزت زندگی کرده است. سعودی ها به نیابت از اسرائیل می جنگند

عضو جامعه مدرسين با اذعان به اینکه قصه یمن قصه درناکی است،گفت: آل سعود که از اساس بصورت غیرقانونی زمامدار عربستان شده به نیابت از اسرائیل می جنگند. وی به عملیات روانی سعودی ها اشاره و اظهار کرد: آل سعود تمام سفرای خود در کشورهای مختلف را بسیج کردند که جنایت های یمن را توجیه کنند.آنها با دلارهای نفتی به راه افتادند تا وحشی گری های خود در یمن را توجیه کنند.

 امام جمعه موقت تهران از خاندان آل سعود به عنوان نوکران اسرائیل نام برد و اضافه کرد: سعودی ها با حمایت اسرائل و به نیابت از رژیم اشغالگر قدس در یمن دست به جنایت می زند. خاتمی با بیان اینکه نباید در مقابل این وحشی گری "آل سقوط" سکوت کرد ادامه داد: ما از مسئولان انتظار داریم موضع محکمی در برابر این جنايات غیرانسانی بگیرند.

این استاد حوزه با بیان اینکه رسالت انقلاب اسلامی از آغاز حمایت از مظلومان عالم بوده، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از بدو شکل گیری همواره حامی مظلومان بوده و در این حمایت به مرزهای عقیدتی و مذهبی توجهی نکرده و از این رو در بوسنی و هرزوگوین از غیرمسلمانان در غزه از برادران سنی و در بسیاری از کشورهای دیگر از پیروان دیگر ادیان حمایت کرده است.

 وی با بیان اینکه این تفکر که معتقد است مسئله فلسطین یا لبنان به ما ارتباطی ندارد در ضدیت با تفکر امام راحل است، افزود:ما تا زنده هستیم حامی مظلومان عالم در هر گوشه از این دنیا خواهیم بود حتی اگر آن مظلوم غیرمسلمان باشد؛ چرا که حمایت از مظلوم مرز عقیدتی ندارد و همین خط است که خط شهیدان است.

این عضو هئیت رییسه خبرگان رهبری با بیان اینکه هر جا مظلومی است باید به حمایت ایران اسلامی دلگرم باشد،یادآور شد: باید مظلومان عالم احساس کنند که ایران اسلامی حامی آنها است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.