امین‌زاده در دیدار معاون مدیرکل سازمان جهانی مالکیت فکری:

تصویب قانون جامع حمایت از مالکیت فکری، ادبی و صنعتی گام مهمی برای حمایت از مالکیت فکری در ایران خواهد بود

معاون حقوقی رئیس‌‌جمهور گفت: با تصویب قانون جامع حمایت از مالکیت فکری، ادبی و صنعتی در مجلس شورای اسلامی، گام بسیار مهمی برای حمایت از مالکیت فکری در ایران برداشته خواهد شد.

تصویب قانون جامع حمایت از مالکیت فکری، ادبی و صنعتی گام مهمی برای حمایت از مالکیت فکری در ایران خواهد بودبه گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، الهام امین‌زاده عصر چهارشنبه در دیدار معاون مدیر کل سازمان جهانی مالکیت فکری (وای پو)، با اشاره به وضع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران طی سال‌های گذشته، اظهارداشت: در این سال‌ها ایرانیان نه می‌توانستند ابداعات و آثار خود را در جهان عرضه کنند و نه کشورهای خارجی قادر بودند با ایران تبادل علم کنند و پدیدآورندگان آثار ادبی، هنری و صنعتی با صدمه دیدن از این موضوع، مجبور می‌شدند آثار خود را به صورت غیر مستقیم در سطح بین‌المللی عرضه کنند که امیدواریم با تلاش‌های دیپلماتیک دولت یازدهم و رفع تحریم‌ها، شاهد تبادل علم و آثار بین پدیدآورندگان ایرانی وخارجی باشیم.

معاون حقوقی رئیس‌‌جمهور با بیان اینکه با رفع تحریم‌ها ،همه کشورها به حقوق مالکیت فکری ایرانی احترام خواهند گذاشت، گفت: ترویج علم، قابل توقف نیست. دانشجویان ایرانی حق دارند که یاد بگیرند و امیدواریم با رفع تحریم ها یادگیری و تبادل علم به صورت قانونی بین دانشجویان ایرانی و خارجی انجام پذیرد.

وی با اشاره به جایگاه بالای علمی و فنی دانشمندان ایرانی در سطح منطقه، گفت: هر ساله هنر و سینمای ایرانی در جشنواره‌های جهانی جایزه‌های بسیار خوبی را از آن خود می‌کنند و ما مایل نیستیم که آثاری که توسط فکر ایرانی تولید می‌شود بدون اجازه پدیدآورندگان ایرانی در جهان کپی شود.

معاون مدیر کل سازمان جهانی مالکیت فکری نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در ایران، با بیان اینکه از حجم بالای کارهای انجام شده برای حمایت از مالکیت فکری در کشور ایران بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم، گفت: قطعاً قانونگذاری در خصوص حمایت از مالکیت فکری امر بسیار سختی می‌‌باشد و امیدواریم ایران نیز که قبلاً به کنوانسیون‌های مرتبط با حق کپی‌ رایت پیوسته بود با عضویت در کنفوانسیون برن در جهت حمایت از آثار ادبی، هنری و صنعتی در جهان بیش از گذشته نقش داشته باشد.

خانم «آنه لیر» با بیان اینکه مالکیت فکری و معنوی، حق تألیف و همچنین حق ثبت و اختراع برای رشد اقتصاد و نوآوری مخترعان در سطح جهانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است،‌گفت: در دهه‌های گذشته تغییرات بسیار بزرگی در سطح جهانی انجام شده و فعالیت‌های سازمان جهانی مالکیت فکری (وای‌پو) در پیشرفت و رشد صنعتی و اقتصادی دنیا تأثیربسزایی داشته است.

وی ادامه داد: امروزه همه سیاستمداران و اقتصاددانان دنیا به اجرای قانون کپی‌رایت روی آورده‌اند، چرا که ارزش آن در جهان امروز بیش از گذشته نمایان است.

معاون مدیر کل سازمان جهانی مالکیت فکری با بیان اینکه تحریم‌ها باعث گسترش سرقت ادبی در سطح جهان شده است، گفت: امیدواریم با رفع تحریم‌ها مشکلات ایجاد شده بر سر راه ناشران و پدیدآورندگان ایرانی هر چه زودتر برداشته شود تا شاهد حضور پررنگ ایران در بازارهای جهانی باشیم.

وی با اشاره به دیدار خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: سازمان جهانی مالکیت فکری در صدد است تا با در اختیار گذاشتن اطلاعات مورد نیاز، به خوبی در خصوص جنبه‌های مثبت عضویت ایران در این کنوانسیون اطلاع‌رسانی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.