بارزانی خواستار کمک آمريکا به کردستان عراق برای جنگ با داعش شد

مسعود بارزانی از آمریکا خواست به اقلیم کردستان عراق برای جنگ با داعش و برطرف کردن نیازهای آوارگان عراقی و سوری کمک کند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، رئیس منطقه کردستان عراق در کنفرانس خبری خود در واشنگتن درباره جنگ با گروه تروریستی داعش گفت: گروه داعش بر این باور بود که می تواند وارد کردستان عراق شود و کنترل کردستان را به دست بگیرد و طرح خود را به اجرا بگذارد. 
وی افزود: اما واقعیت این است که نیروهای پیشمرگ توانستند مانع اجرای طرح داعش شوند.
مسعود بارزانی گفت: جنگ با داعش برای منطقه کردستان هزینه بر بوده است. درهای کردستان عراق به روی آوارگان عراقی و همچنین آوارگان سوری باز بود. درهای ما برای یک و نیم میلیون آواره باز شد. شمار آوارگان بسیار زیاد است. 
رئیس اقلیم کردستان عراق افزود: ما به انجام مسئولیت های انسانی خود ایمان داریم و به نیازمندان کمک خواهیم کرد. اما واقعیت این است که هزینه ارائه خدمات به آوارگان بسیار زیاد است. ما از آمریکا می خواهیم به حکومت کردستان عراق کمک کند.
مسعود بارزانی گفت: ما به اقدامات نیروهای پیشمرگ در کردستان عراق و در منطقه کوبانی افتخار می کنیم.
وی افزود: حملات هوایی به داعش مؤثر است اما واقعیت این است که نیروهای پیشمرگ نیاز به سلاح و مهمات دارند تا بتوانند جنگ را به طور کامل پایان دهند.
مسعود بارزانی گفت: ما به رایزنی و مشورت با دولت مرکزی عراق و متحدان خود برای تهیه طرحی به منظور از بردن عناصر داعش تلاش می کنیم تا بتوانیم مناطق باقی مانده تحت کنترل داعش را پاکسازی کنیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار