حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی در مراسم گرامیداشت هفته معلم:

به اعتقاد نصرالله، با عدم ورود حزب‌الله به سوریه چیزی از مقاومت باقی نمی‌ماند/ یارگیری داعش از 80 کشور

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه گفت: به اعتقاد سید حسن نصرالله، اگر حز‌ب‌الله به سوریه وارد نمی‌شد از این کشور، عراق و مقاومت چیزی باقی نمی‌ماند.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه در مراسم بزرگداشت هفته معلم و عقیدتی- سیاسی سپاه که در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع معنوی و عقیدتی در سپاه حفاظت و اینکه جوانان سرمایه‌های حفاظت‌ هستند، اظهار داشت: کار حفاظت، ظرافت و لغزندگی دارد و باید در آن دقت کنید و مهارت و معنویت در این زمینه لازم و ملزوم یکدیگرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به اینکه ما در منطقه با چه چالش‌هایی روبرو هستیم، تصریح کرد: آمریکا با راه‌اندازی جنگ درون تمدنی پس از جنگ صلیبی و اعتقاد به جنگ تمدن‌ها که از سوی بوش پسر و هانتینگتون مطرح شد، اهداف خاصی را دنبال می‌کرد، اما نه تنها شریان نفت و امنیت اسرائیل تأمین نشد بلکه انقلاب اسلامی روز به روز گسترش پیدا کرد و از سال 2005 تاکنون آمریکا با به راه انداختن جنگ‌های نیابتی به کمک قطر، عربستان، ترکیه و امارات خسارت‌های زیادی به ارتش‌ کشورهایی مثل لیبی، سوریه، عراق و مصر وارد کرده‌ و داعش از 80 کشور یارگیری کرده است. 

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه گفت: سه مدل اسلام تکفیری رادیکالی، سکولاریسم اردوغان و شیعه افراطی وجود دارد که این آخری به دنبال رویکرد ترویج عزاداری خنثی و سکولار بوده و وقتی در لبنان و یمن پرچم شیعه برافراشته می‌شود، به دنبال ترویج خشونت در عزاداری‌ها و تبلیغ آن (برای تخریب شیعه اصیل) هستند.

وی با اشاره به راهبردهای آمریکا در ایجاد امنیت برای اسرائیل و فروش سلاح به کشورهای عربی منطقه و ایجاد جنگ‌های مختلف برای ادامه جنگ‌های نیابتی یادآور شد: آن‌ها به دنبال این هستند که درگیری‌ها در میان امت اسلام ادامه یابد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی با بیان اینکه در جامعه چالش‌هایی وجود داشته، افزود: برخی اعتدال در ولایت‌مداری، برخی نیروی عقلانیت دینی و برخی عقلانیت سکولاری را در نظر دارند. 

وی با اشاره به دو نگاه متفاوتی که در مسائل دیپلماسی وجود دارد، گفت: دیپلماسی انفعالی و دیپلماسی فعال، دو رویکردی بوده که در آن یک رویکرد معتقد است باید توجه به بیرون داشته باشیم و کدخدا را بنگریم و رویکرد دیگر معتقد است که باید در مقابل استکبار ایستادگی کرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه درباره تحولات منطقه اظهار داشت: یک نگاه معتقد است که تا چه زمانی باید هزینه انتقاد از اشغال فلسطین را پرداخت کنیم و نگاه دیگر معتقد به مقاومت منطقه‌ای و مبارزه با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان گفته است که اگر حز‌ب‌الله به سوریه وارد نمی‌شد، از این کشور، عراق و مقاومت چیزی باقی نمی‌ماند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به اهمیت توجه به اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: ما به دنبال آزادی اقتصادی و عدالت اجتماعی هستیم و توجه به این موضوع ضروری به نظر می‌رسد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی یادآور شد: لازم است در حوزه‌های فرهنگ، کتاب، مجله و فضای مجازی، توجه و دقت بیشتری شود و به نظر می‌رسد نیروی انتظامی، قوه قضاییه و سازمان بازرسی، مسئولیت ویژه‌ای در این زمینه دارند که باید وظایف خود را انجام دهند. 

وی در پایان با اشاره به اهمیت عدم تفرق بین خودی و غیرخودی اظهار داشت: باید در این زمینه دقت لازم انجام شود و همه از مواهب جمهوری اسلامی بهره‌مند گردند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به اهمیت ولایت‌مداری خاطر نشان کرد: اعتدال در ولایت‌مداری یعنی همگام بودن با رهبری و در این اندیشه باید دقت بیشتری شود، زیرا ریشه چالش‌ها همان دو نوع برداشت از حکومت دینی است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار