اصفهان؛

بوستان اشک عطر عاشورای حسین (ع) را گرفت

علی بوستانی طاهری، شاعر کاشانی زیارت عاشورا را در قالب کتاب "بوستان اشک" به رشته نظم در آورد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در این شهرستان گفت:این شاعر کاشانی این ترجمه منظوم عاشورا را مشتمل بر114 بیت در قالب مثنوی و با عنوان کتاب"بوستان اشک" چاپ و منتشر کرد.

علی مشربی افزود: کتاب بوستان اشک در 2 قطع رقعی و جیبی به تیراژ پنج هزار جلد از طریق انتشارات مرسل کاشان به چاپ رسید.

وی افزود: زیارت عاشورا، سخن شاعر با مباحث راز خلقت و بندگی و تضرع و دعا و مقدمه ای از استاد شهاب تشکری آرانی، شاعر و اندیشمند معاصر از جمله بخش های این کتاب در 52 صفحه است.

به گفته وی، علی بوستانی طاهری علاوه بر این کتاب تا کنون دو مجموعه دیگر از اشعار خود با نام های بوستان عشق و بوستان و محتوای آیینی و توحیدی به چاپ رسانده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان،اظهارداشت: مولف کتاب "بوستان اشک" در این کتاب شعر قصد دارد این موضوع را تبیین کند که سید و سالار شهیدان با واقعه عاشورا در کربلا نشان داد بزرگ شدن در کوچک کردن خود در مقابل عظمت پروردگار عالمیان است.

مشربی اشاره به اینکه خداوند تبارک و تعالی شکوه و عظمت خودش را در وجود نورانی این بهترین اشرف مخلوقات متبلور ساخته و آن حضرت را برای نجات بشریت از ظلمت ابدی به سوی مبدا نور برگزیده است افزود: عاشورا نمایش تابلوی تمام نما از اخلاص و بندگی است.

وی در پایان تصریح کرد: امام حسین(علیه السلام) به عنوان خالص ترین عبد درگاه ایزدی و بزرگ‌ترین اسوه بشری به زبان شعر بیشتر شناسایی و معرفی می‌شود.

گفتنی است: علی بوستانی طاهری، فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نساجی متولد سال 1345 اهل طاهرآباد کاشان است.

وی که هم اکنون عضو انجمن های ادبی شهرستان کاشان و در پست کارشناس ارشد اداره دارایی کاشان مشغول به کار است از نوجوانی به کار سرودن شعر فعالیت داشته است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.