بحث تعرفه‌گذاری رشته گفتار درمانی همواره با چالش مواجه بوده است و ارزش‌گذاری نسبی در گفتار درمانی ناقص بوده است که باید براساس روش‌شناسی باشد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی در سیزدهین همایش گفتار درمانی افزود: با وجود همه توفیقات علمی که در گفتار درمانی داشتیم نیاز به بازنگری در این رشته و در بحث شهروندی داریم و امروز گفتار درمانی در زمره گروه‌های توانبخشی جایگاه خاصی دارد که باید به آن توجه خاص نمود.امروزه گفتار درمانی به مدد روش‌های جراحی نوین در انجام اعمال جراحی سر و گردن شتافته و به عنوان اقدامی میان مدت و بلند مدت محسوب می‌شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی در ادامه گفت: در تروماهای فک و صورت به دلیل حوادث ترافیکی نیاز به گفتار درمانگران وجود دارد، همچنین در بحث سالمندی برای حفظ کیفیت زندگی در این گروه باید از خدمات گفتار درمانی بهره برد.

وی افزود: باید از ظرفیت‌های گفتار درمانی به طور کامل استفاده شود، چراکه انقطاع گفتار درمانی می‌تواند آسیب رسان باشد، بنابراین باید نظم خاصی در انجام آن وجود داشته باشد. یکی دیگر از اقدامات ما در خصوص گفتار درمانی بحث عقد قرارداد

زالی افزود: یکی دیگر از اقدامات ما ثبت بیمه‌ها با گفتار درمانگران است و بدین منظور سال گذشته متنی را آماده کرده و به شورای عالی بیمه فرستادیم.

زالی در ادامه بمنظور استقلال هرچه بیشتر گفتاردرمانگران از ثبت روز گفتاردرمانی در تقویم کشور مصادف با زادروز سعدی شیرازی خبر داد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار