محمد حسن طالبیان گفت : ثبت ‌جهانی شدن اورامانات نیازمند همکاری استان‌های کرمانشاه وکردستان و نیز اقلیم کردستان عراق برای به سرانجام رساندن پرونده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛محمد‌حسن طالبیان در دیدار با استاندار کرمانشاه، بر مساله ثبت جهانی منطقه اورامانات و همکاری استان‌های کرمانشاه، کردستان و اقلیم کردستان عراق برای به سرانجام رساندن این پرونده تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه این مساله به عنوان یک پرونده مشترک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، گفت: ثبت جهانی این منطقه به شکل ثبت منظر جهانی در دستور کار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور قرار گرفته که نیازمند همکاری تنگاتنگ استانهای کرمانشاه، کردستان و کشور عراق است.

وی اظهارکرد: ثبت‌جهانی این مجموعه به عنوان یکی از گسترده‌ترین پرونده های ایران شامل باغات، پوشاک، معماری، طبیعت، آداب و رسوم مردم این منطقه خواهد بود.

دکتر طالبیان در خصوص عبور قطار شهری از شکارگاه گفت: تاق‌بستان مهمترین محور گردشگری استان کرمانشاه است و این مجموعه تاریخی متعلق به همه مردم استان کرمانشاه است که می‌توانند با یک تصمیم درست آن را به میراث جهانی تبدیل کنند و ارزش آن را چندین برابر افزایش دهند.

وی با بیان اینکه تاق بستان و شکارگاه خسرو پرویز یک مجموعه متصل به هم است، گفت: در احداث قطار شهری در این منطقه باید نهایت دقت ‌نظر صورت گیرد که ثبت جهانی این اثر ارزشمند دچار مخاطره نشود.

معاون میراث فرهنگی کشور ضمن اعلام موافقت با اجرای عملیات گمانه‌زنی در دو نقطه برای امکان عبور قطار شهری کرمانشاه از زیر شکارگاه، تاکید کرد: در صورت پیدا شدن اثر ادامه عملیات متوقف شود.

  طالبیان با بیان اینکه برنامه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اولویت بخشی به تکمیل موزه های با پیشرفت فیزیکی بالا است، گفت: موزه کرمانشاه با بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی جزو پروژه‌های اولویت دار سازمان است که اگر اعتبارات استانی اختصاص یابد در سال مالی 94 این پروژه تکمیل خواهد شد.


انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.