لاریجانی با بيان اينكه هم‌اکنون 50 دانش‌آموخته رشته اخلاق پزشکی در کشور وجود دارد، گفت: مركز مطالعات و تحقيقات اخلاق پزشكي را در دانشگاه تهران راه اندازي شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ محمد باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت در همایش سالانه جامعه پزشکان متخصص داخلی که صبح امروز در سالن همايش‌هاي رازي برگزار شد، گفت: امروزه اخلاق پزشکی از گذشته خود فاصله گرفته است و در گذشته رفتار پزشک با بیمار همراه با کرامت انسانی و معقول بود اما امروز دانش‌ و فناوری جدید، موضوعات نوینی را ایجاد کرده آگاهی مردم نسبت به پزشکی افزایش یافته است. 

وی افزود: مباحثی پیرامون تجاری شدن برخی خدمات پزشکی مطرح است رویکرد نوینی را در پزشکی ایجاد می‌کند و روزانه مباحث نوینی پیرامون اخلاق پزشکی طرح می‌شود. 

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تفاوت حرفه و شغل عنوان کرد: جهت گیری اصلی در پزشکی ارائه خدمت است و کسب درآمد جهت‌گیری اصلی محسوب نمی‌شود در اخلاق پزشکی یک قرار داد اجتماعی بین پزشک و جامعه وجود دارد. 

وی ادامه داد: باید اعتماد به جامعه پزشکی را حفظ کرد و این مسئله با کاهش تخلفات پزشکی به وجود می‌آید هم‌اکنون ميان دانش و عمل ما فاصله وجود دارد.

لاريجاني عنوان کرد: هم‌اکنون در دانشگاه تهران مرکز مطالعات و تحقیقات اخلاق پزشکی راه‌اندازی شده است و این مرکز با مراکز جهانی در این رابطه ارتباط بر قرار می‌کند هم‌اکنون 40، 50 دانش‌آموخته اخلاق پزشکی در کشور وجود دارد. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار