سنندج؛

برگزاری جشنواره کشوری فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در سنندج

جشنواره کشوری فرهنگ و هنر اقوام ایرانی با حضور مشاور فرهنگی اتحادیه اروپا، استاندار کردستان و فعالین فرهنگی و هنری از هشت کشور در پردیس سینما بهمن سنندج آغاز شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، 19 گروه برگزیده موسیقی اقوام و 15 گروه برتر لباس اقوام ایرانی در این رویداد مهم فرهنگی حضور دارند. پنل ها و نشست های تخصصی نیز با حضور اساتید و صاحبنظران داخلی و خارجی در حاشیه این جشنواره برگزار می شود.

پنل های تخصصی موسیقی و لباس اقوام با حضور اساتیدی از کشورهای کوبا، پاکستان، هند، آلمان، انگلستان، فنلاند، ارمنستان و رومانی در این جشنواره برگزار می شود.

ارکستر فلارمونیک و ارکستر کودکان سنندج نیز در ساعات اولیه افتتاح این جشنواره به عنوان گروه های موسیقی معرف شهر میزبان به اجرای برنامه می پردازند.

پانل های تخصصی این جشنواره نیز در روزهای 16 و 17 اردیبهشت در سالن شماره دو پردیس سینمایی بهمن سنندج خواهد بود و در بخش لباس اقوام هم نمایشگاهی با 19غرفه در خانه کُرد سنندج برپا می شود.

بیت خوانی، سیاه چمانه، دهل و سرنا، مولودی خوانی و موسیقی مقامی برخی از انواع موسیقی اقوام ایران است که در این جشنواره اجرا می شود.

این جشنواره تا 17 اردیبهشت جاری در سینما بهمن سنندج و در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می شود که حضور برای عموم نیز آزاد است. 

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.