اردوهای تیم ملی روئینگ جوانان با توجه به برنامه‌های قبلی مدتی در مهاباد برگزار می‌شد که رئیس آب فاضلاب این شهر از ورود قایقرانان به آب جلوگیری کرده است.

ورزشکارانی که در حسرت جایی برای تمرین هستندبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، رشته ورزشی روئینگ یکی از مدال آورترین رشته ها برای ایران در جهان است و با توجه به اینکه در ایران پیست استاندارد 2 کیلومتر برای ورزشکاران در اختیار نداریم، ورزشکاران این رشته برای تمرینات سرعتی و پارو زنی باید به داخل سدها بروند، تیم ملی جوانان روئینگ مدتی در سد مهاباد تمرینات خود را انجام می‌دادند و هم اکنون 10 روز است که رئیس آب و فاضلاب  آذربایجان غربی با نظریه‌ای من درآوری علت آلودگی آب را با قایق‌های این ورزشکاران اعلام کرده و نظریه‌هایی غیر علمی در این باره مطرح شده است.

در پی این اتفاقات 4 روز از ورود ورزشکاران مسابقات آسیایی به آب جلوگیری شد.

با پیگیری این مسئله متوجه شدیم همه مسئولان موافق پارو زدن قایقرانان با قایق های استاندارد خود در آب هستند اما یک نفر در این میان مخالف کمک کردن به ورزشکارانی است که زندگی خود را به پای خدمت در برافراشتن پرچم ایران کرده‌اند و کسانی که تمام آرمان‌ها‌یشان را در این مسئله خلاصه کرده‌اند که ایران باید بدرخشد.

*کبوتری: اجازه ورود ما را به آب ندادند

مربی تیم ملی روئینگ جوانان قایقرانی از لغو مجوز ورود قایقرانان به سد مهاباد از طرف رئیس آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی مبنی بر آلوده کردن آب شرب خبر داد و گفت: ما هیچ گونه آلودگی در آب نداشته‌ایم.

طاهر کبوتری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: اردوی تیم ملی روئینگ جوانان به خاطر لغو مجوز فعالیت قایقرانان توسط رئیس سازمان آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی منطقه به دلیل آلودگی آب شرب به مدت 4 روز تعطیل شد.

وی افزود: دلایلی که برای قایق‌های ما مبنی بر آلودگی ذکر کرده‌اند کامل غیر قابل قبول است زیرا در این سد روزانه 10 قایق موتوری رد می‌شود و از طرفی فاضلاب مناطق دیگر وارد این آب می‌شود از سوی دیگر با توجه گرم شدن هوا، روزانه 3 هزار نفر حداقل ممکن است در این آب شنا کنند در صورتی که قایق‌های معمولی ما که برای ورزش استفاده می شود آلودگی ندارد.

کبوتری‌ در ادامه بیان داشت: با تمام این مسائل قبول نکردند که در این سد به تمرینات ادامه بدهیم و احتمال تغییر مکان اردوی داخلی به مریوان و در دریاچه رویال وجود دارد.

وی در خصوص نظر سایر مسئولین گفت: مسئولان وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزش استان آذربایجان غربی اعلام کرده اند که ما این مشکل را حل خواهیم کرد.

کبوتری در خصوص مذاکرات صورت گرفته با رئیس فدراسیون قایقرانی بیان داشت: امینی رئیس فدراسیون قایقرانی نیز مجوز پارو زنی قایقرانان را در مهاباد تایید کرده است مذاکراتی هم در خصوص ادامه تمرینات در اروی برون مرزی به کشور ترکیه یا جمهوری آذربایجان را به مدت 25 روز در برنامه های کاری خود قرار داده که اگر موافقت شود به نفع ما خواهد بود.

وی در ادامه تاکید داشت: 8 ورزشکار زیر نظر من مشغول تمرین هستند که 6 نفر آنها به احتمال زیاد منتخبین تیم ملی می‌باشند.

کبوتری در خصوص مخالفت رئیس سازمان آب و فاضلاب آذربایجان غربی مبنی بر آلوده شدن آب شرب گفت: خیلی وقت است که وی مخالفت کرده‌اند حتی اجازه ورود به آب را هم به ما ندادند در صورتیکه کلیه مسئولان نیز موافق ورود ما به آب هستند، غیر از رئیس آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی که مخالفت می کنند و می گویند حرف من حرف خداست.

*امینی: ادامه تمرینات را به میانه یا مریوان انتقال خواهیم داد

رئیس فدراسیون قایقرانی غلامرضا امینی در این خصوص گفت: ادامه تمرینات رشته روئینگ جوانان را با ادامه مخالفتها به میانه یا مریوان انتقال خواهیم داد.

غلامرضا امینی در ادامه تصریح کرد: به احتمال قوی اردوی تیم ملی جوانان روئینگ را به میانه یا مریوان انتقال خواهیم داد.

وی افزود: البته نایب رئیس وزارت ورزش و کلیه مسئولان پیگیر این مسئله هستند و ما هم طبق برنامه ریزی های قبلی پیش می رویم.

امینی در خصوص برنامه‌هایی که برای مربیگری محسن شادی در نظر دارد گفت: با شادی مذاکراتی انجام شده است البته ما خیلی وی را تشویق کردیم تا در مسابقات حضور داشته باشد و در خدمت او باشیم اما طبق برنامه ها پیش خواهیم رفت.

وی در خصوص اتمام کمپ بین المللی اسلالوم گفت: کلاس بانوان به اتمام رسید و از فدراسیون جهانی قایقرانی نامه ای برای ما ارسال شده و از برگزاری کمپ بین‌المللی بانوان کاملا تعریف و تمجید شده، که این باعث خرسندی ما است.

*ایراندوست: بی انصافی است اگر با افتخار آفرینان کشور اینگونه رفتار شود

معاون مدیر کل اداره ورزش و جوانان آذربایجان غربی در این خصوص گفت: بی انصافی است اگر با ورزشکارانی که پرچم ایران را در کشورهای دیگر به اهتزاز در آورده‌اند اینگونه رفتار شود.

ایراندوست در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص لغو شدن اردوهای روئینگ جوانان گفت: یکی زا علل لغو شدن این اردو را شرب بدون آب سد داشته‌اند که با پیگیری های ما در این خصوص و همکاری های مسئولین مقرر شده تا جواب نهایی را به زودی اعلام کنند و چنانچه موافق اعلام نشود این اردو را به ارومیه در سد شهد چای منتقل می کنیم زیرا ایران قطب روئینگ است ونباید جلوی این ورزش را گرفت و با توجه به اینکه پیست استانداردی برای این رشته نداریم به منظور تمرین ورزشکاران با قایق‌هایی استاندارد آلودی برای آب شرب وجود نخواهد داشت.

ایراندوست در خصوص اینکه چه مدت است که این مسئله مطرح شده گفت: یک هفته ای است که رئیس آب و فاضلاب استان با این موضوع مخالف کرده است اما من مخالف این نظریه هستم زیرا این ورزشکاران همراه پرچم جمهوری اسلامی در کشورهای دیگر به  اهتزاز در آورده‌اند، به این منظور باید تا جایی که امکان دارد کمکشان کرد.

معاون مدیر کل سازمان ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی در خصوص ادامه این ورزش در سد شهدچای گفت: اگر با ادامه تمرینات ورزشکاران در این سد هم مخالفت کنند انصاف نیست زیرا این سد5/6 کیلومتر طول دارد و بادخیز نیست، ضمن اینکه همچنین مورد تایید فدراسیون می باشد وباید دست به دامن حوزه‌های استانی و بزرگان شد تا پیگیر این قضیه شدند که من به شخصه پیگیر این موضوع هستم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار