مسکن مهر را می‌توان از پرماجراترین پروژه‌های چند سال اخیر دانست که با وجود نارضایتی مکرر مالکان، پیمانکاران و مسئولان زیر بار نمی روند و از طرق مختلف مشکلات را منکر می شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ، برخی از مالکان مسکن مهر ، از غير استاندارد بودن مصالح به کار رفته در ملک خود سخن به میان می‌آورند که کارشناسان استاندارد نبودن مصالح از قبیل کاشی، سرامیک، پکیج، درب ‌و پنجره ، لوله‌های آب ‌و فاضلاب، رادیاتورها را تایید کرده‌اند .

یکی از ساکنان مسکن مهر یاسوج می‌گوید: از روی ناچاری و به دلیل نداشتن سرپرست این خانه را نیمه‌کاره تحویل گرفته و اکنون بدون امکانات در آن سکونت دارد و مجبور به گذران عمر است.

وی می‌ افزاید : فاضلاب تمام طبقات بالا به طبقه پایین خود نشت می‌کند بطوری که در راه پله ها دریاچه آب تشکیل شده و آسایش را از ساکنان سلب کرده است.

وی در کمال تعجب محوطه‌ای را در وسط آپارتمان نشان می‌دهد و می‌گوید اینجا هم قرار است آسانسور این مجتمع باشد آسانسوری که فقط نماد آن تعبیه شده و خبری از حتی اصول اولیه ایمنی در محل آن رعایت نشده تا دل خوش به امکان احداث آن باشیم .

یکی دیگر از ساکنان مسکن مهر دهدشت با اشاره به اصول اولیه ساختمان سازی از جمله نداشتن دودکش بخاری‌ها ، روبه‌رو بودن وردودی‌های آپارتمان‌ها، عدم استحکام مصالح استفاده شده و حتی عدم رعایت متراژ فاصله افقی طبقات گفت: معلوم نیست این مجتمع مهندس ناظر داشته یا همین طوری یک شبه ساخته و تحویل داده‌اند.

وی با ارائه مستنداتی از صدور پایان کار این ساختمان توسط مسکن و شهرسازی خبر می‌دهد و می‌گوید: این ساختمان‌ها بر اساس ارزیابی صورت گرفته از مسکن و شهر سازی که کاملا با آنچه در حال حاضر قابل رؤیت است مغایرت دارد

معاون راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد در این خصوص می افزاید : مشکلات در هر سازه ای وجود دارد و ترک دیوارها موضوعی جزئی است .

 معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تشریح وضعیت نابسامان مسکن مهر در استان گفت: مسکن مهر در استان کهگیلویه و بویراحمد در یک حال سردرگمی قرار دارد.

نیک‌اقبالی افزود: یک نوع دوگانگی در مسکن مهر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد به‌طوری که دو سایت مسکن در کنار هم یکی واگذار شده و دیگر سایت مسکن‌ مهر نیز بلاتکلیف مانده‌ است.

وی بیان کرد: به دلیل کمبود اعتبار برخی از سایتها هنوز انشعاب آب، برق و گاز دریافت نکرده اند و ساخت محوطه‌ و مکان‌های تفریحی مسکن‌های مهر هم بلاتکلیف مانده است.

نیک اقبالی مازاد بودن واحدهای مسکن مهر در دهدشت را از دیگر مشکلات عنوان کرد و افزود: سایت 912 واحدی دهدشت، متقاضی ندارد و وزیر راه و شهرسازی دستور داد تا این واحدها به متقاضیان خارج از مسکن مهر واگذار شود.

اما آنچه که در این بین بسیار حائز اهمیت است، نحوه خدمات رسانی به حجم انبوه متقاضیان ساکن در این واحدهاست که متاسفانه در برخی از پروژه‌ها تدبیری در این مورد صورت نگرفته و ساکنین برخی از آنها علاوه بر اینکه از وجود اماکن خدماتی رفاهی، آموزشی درمانی محروم‌اند با مشکلاتی نیز در تکمیل زیرساخت‌ها و از همه مهم‌تر تامین آب این مساکن دست به گریبان هستند.

انتهای پیام/س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.