رئیس انجمن مغز و اعصاب از نبود امکانات اولیه در مراکز مغز و اعصاب و اهمیت زمان برای بیماران سکته مغزی سخن گفت.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پاکدامن رئیس انجمن مغز و اعصاب در نشست خبری بیست و دومین کنگره بین‌المللی نورولوژی بیان کرد: مراکز متعددی برای بیماران ناراحتی‌های قلبی در تهران و شهرستان‌ها وجود دارد اما بیماران سکته‌های مغزی از این امکانات برخوردار نیستند و این درحالی است که این بیماران در هر ثانیه تعداد زیادی از سلولهای مغزی خود را از دست می‌دهند که دیگر ترمیم نخواهد شد. 

پاکدامن افزود: بنابراین زمان در سکته ‌های مغزی از موارد طلایی به شمار می‌آید با نگاهی به آمارهای دو سه دهه اخیر درمی یابیم که سکته مغزی در کشورهای پیشرفته به طور چشمگیری کاهش یافته است اما دو نکته حائز اهمیت مطرح است که عبارتند از :بررسی‌های اخیر حاکی از کم شدن سن سکته مغزی در 10 سال اخیر است و دیگری سن امید به زندگی در کشور ما افزایش یافته است. 

وی همچنین عنوان کرد: با توجه به موارد یاد شده در سالهای آینده با تعداد بیشتری از سکته‌های مغزی مواجه خواهیم بود طبق قول‌های داده شده این بار جای امیدواری است که از کلینیک های سکته‌ مغزی در مراکز متعددی استفاده شود. 

رئیس انجمن مغز و اعصاب اذعان کرد: طبق تحقیقات انجام شده یک سوم بیماران سکته مغزی که زیر سه تا 4.5 ساعت از داروهای حل کننده لخته استفاده کرده‌اند بهبود یافته‌اند. خوشبختانه کارخانه‌های داخلی نیز به دنبال تولید این دارو هستند و امید به موفقیت آنها نیز بسیار است زیرا همین شرایط برای داروهای اینترفون مطرح بوده. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: اطلاعات و مسائل آموزشی در حوزه مغز و اعصاب بسیار کم است حتی در کشورهای خارجی، و باید بیشتر در انتقال اطلاعات کوشا باشد. 



انتهای پیام/ 
برچسب ها: سکته مغزی ، مغز ، اعصاب ، سلول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار