حجت الاسلام و المسلمین حمید میرباقری:

مداحی ابزار نیست هدف است/ در مسیر کوفه و شام لحظه‌ایی عمه‌ام زینب(س) را ندیدم که نافله شبش ترک شود

پرداختن به اصل شعر در مداحی و دور شدن از شعر ویژگی سبب ساز محقق شدن هدف والای مداحی در تحلیل و تفسیر زندگی اهل بیت عصمت و طهارت است.

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران،‌حجت الاسلام و المسلیمن سید حمید میرباقری در اجتماع عمومی بسیج مداحان که با حضور حاج محمد فراهانی مسئول سازمان بسیج مداحان، حاج مجید بادکوبه و جمعی از عوامل برنامه سازان بسیج مداحان در حسینیه‌ی شهیدان بسیج برگزار شد،  گفت: امیر المومنین علی(ع) در شیوه‌ی اداره‌ی حکومت بازیگر نبودند بلکه بر هر کسی که هر مشکلی داشت کمک می‌کردند و حکومت  برایشان ابزار نبود که کنایه از این موضوع دارد که مداحی برای منبری‌ها ابزار نباشد بلکه هدف باشد.

وی افزود: یک ویژگی دیگر امیرالمومنین(ع) رسیدگی به مردم برای رسیدن به خدا بود، چون به شدت از اموال عمومی صیانت می‌کردند و از هر گونه تصرف در بیت المال در هر دوره‌ی حکومت ممانعت می‌کردند و این مسایل را از حکومت خودشان جدا نمودند زیرا حضرت همواره دغدغه‌ی مردم را داشتند.

میرباقری ابراز کرد: امیر المومنین(ع) در شیوه‌ی حکومت برای خودشان دارای یک نوع رویه ی بدون افراط و تفریط بودند زیرا شیوه‌ی حکومتی حضرت مانند مقابله با خوارج بر اساس ظرفیت مردم بود.

وی در خصوص تفاوت حکومت حضرت با حکومت‌های دیگر گفت: حکومت حضرت با سایر حکومت‌ها این است که شیوه‌ی سبک زندگی حضرت قبل حاکمیت و همچنین روش و سلوک ایشان بعد پذیرش حاکمیت مورد توجه و بررسی است.

میرباقری با اشاره به سالروز شهادت عقیله‌ی بنی هاشم بیان کرد:حضرت زینب(س) دارای ویژگی‌های مختلفی هستند یکی از این ویژگی‌های ناب عقیله‌ی بنی هاشم داستان فرزند بی بی حمید بن مسلم در روز عاشورا است که بی بی با توجه به آتش گرفتن خیمه و در خطر بودن فرزندش، امام زمانش امام سجاد(ع) را که در بستر احتضار و بیماری بود از شعله‌ی آتش نجات دهند.

وی ادامه داد:‌ بر این اساس بود که امام سجاد(ع) فرمودند که در مسیر کوفه و شام لحظه‌ایی عمه‌ام زینب(س) را ندیدم که نافله شبش ترک شود به این معنا که در کسوت ذاکر و مادح باید به نماز ابتدای وقت و نوافل اهمیت بدهیم.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: عترت ، قرآن ، حضرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار