میرمحمدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

«جزیره آشوراده» نباید به کیش دوم تبدیل شود/ ضرورت اراده قوای سه‌گانه در مبارزه با «زمین‌خواری»

رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری گفت: برخی درصدد هستند که «جزیره آشوراده» را به عنوان مکان گردشگری تعریف کنند که باید مواظب بود این مکان به کیش دوم تبدیل نشود.

«جزیره آشوراده» نباید به کیش دوم تبدیل شود/ ضرورت اراده قوای سه‌گانه در مبارزه با «زمین‌خواری»سید محمد حسین میرمحمدی نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اخرین پیگیری‌ها مبنی بر موضوع ساخت و سازهای  کنار جاده‌ای استان گلستان گفت:  این موضوع در حال پیگیری است.

وی افزود: در آینده‌ای نزدیک بنده به عنوان نماینده کمیسیون سفری جهت بازدید از ساخت‌وسازهای کنار جاده‌ای استان گلستان و جزیره آشوراده خواهم داشت.

رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری مجلس متذکر شد: برخی در صدد هستند که «جزیره آشوراده» را به عنوان مکان گردشگری تعریف کنند که باید مواظب بود این مکان به کیش دوم تبدیل نشود، چرا که این جزیره جزء مناطق زیست‌محیطی بوده و حتما باید وضعیت طبیعی و اکوسیستمی آن برقرار باشد.

میرمحمدی تأکید کرد: ما اگر مکانی برای گردشگری می‌خواهیم باید این موضوع را مدنظر داشته باشیم که این مکان باید مکمل محیط زیست باشد نه مغایر با محیط زیست.

وی در ادامه با اشاره به مباحث مورد بررسی زمین‌ خواری در جلسه کارگروه مفاسد اقتصادی تصریح کرد: همواره در این جلسات متذکر شدیم که باید اراده‌ای جدی مبنی بر مبارزه با زمین‌خواری از سوی قوای سه گانه وجود داشته باشد تا این مبارزه به طور عملی تحقق پیدا کند.

رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: اگر ما بخواهیم با موارد تخلف در زمینه زمین خواری رویارویی کنیم و مسئولین بگویند در این زمینه بودجه‌ای وجود ندارد، معتقدم نمی‌توان به سرعت با پدیده زمین‌خواری مبارزه و حتی این پدیده را ریشه کن کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار