کارگردان مستند گفت: هدف از ساخت مجموعه مستند «شهید مرحمت بالازاده» ادای دین به تمامی شهیدان به ویژه این شهید والامقام است.

"حسن ساجدی" کارگردان مجموعه مستند "شهید مرحمت بالازاده" در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر در مرحله تحقیقات و نگارش مجموع مستند "شهید مرحمت بالازاده" هستیم.

وی اظهار داشت: من در آن سالها با شهید بالازاده در لشگر 31 عاشورا همرزم بودیم و علاوه بر اشتغال در شغل خبرنگار افتخاری ( جبهه لردن) رادیو اردبیل به فیلم‌سازی نیز می‌پرداختیم و در این برنامه از ما دعوت شد که با این شهید والامقام گفتگو کنیم.

وی با اشاره به هدف خود از ساخت این مستند بیان کرد: لوکیشن‌های این مجموعه در شهر سینمایی دفاع مقدس و بقیه لوکیشین‌ها در شهرستان گرمی و روستا‌های اطراف این روستا از توابع استان اردبیل انجام شده و تصویر‌برداری این مجموعه را در 2 فصل زمستان و بهار در نظر گرفتیم.

وی بیان کرد: طرح این پروژه بر عهده خودم بوده و علیرضا محمودی به عنوان نویسنده در این پروژه همکاری دارد.

ساجدی اظهار داشت: این مستند داستان زندگی شهید مرحمت بالازاده را روایت می‌کند که قصد دارد در دوران ابتدایی به جبه اعزام شود و در این راستا با اتفاقاتی روبرو می‌شود.

گفتنی است؛ شهید مرحمت برای رسیدن به هدف تصمیم بزرگی می‌گیرد و خود را به تنهایی و با مشقت هر چه تمام به پایتخت می رساند و رئیس جمهور وقت حضرت آیت الله خامنه‌ای مدظله را ملاقات می‌کند.

شهید بالازاده در این ملاقات به حضور حضرت قاسم (ع) در واقعه عاشورا و 13 ساله بودن آن بزرگوار اشاره می‌کند و می‌گوید اگر من 12 ساله اجازه حضور به جبهه ندارم پس از شما خواهش می‌کنم که دستور بدهید بعد از این روضه حضرت قاسم (ع) خوانده نشود.

حرف‌های مرحمت رئیس جمهور را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ایشان دست خطی با این مضمون می‌نویسند که مرحمت عزیز می‌تواند بدون محدودیت به منطقه اعزام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۸ تير ۱۴۰۳
عالی
آخرین اخبار