بررسی نظرهای موافق و مخالف درباره شکار در «طبیعت 360 درجه»/ شکار آری یا نه

برنامه «طبیعت 360 درجه» امشب، 13 اردیبهشت با دعوت از مسئولان و کارشناسان حوزه محیط زیست، نظرات موافق و مخالف درباره شکار حیوانات را بررسی می کند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه دو، علی تیموری مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست و اسرافیل شفیع زاده، فعال گردشگری میهمانان امشب برنامه «طبیعت 360 درجه» هستند.

پرهام دیباج، امشب در گفتگو با کارشناسان فعال حوزه محیط زیست ابعاد و راهکارهای مختلف درباره شکار، مواجهه با حفاظت از حیات وحش و برخورد با شکارچیان غیرمجاز را بررسی می کند.  

شکار حیوانات، از بدوی ترین رسوم باقی مانده از اعماق تاریخ است. انسان نخستین شکار را برای زنده ماندن خود انجام می داد اما امروز شکار به یک تفریح تبدیل شده است و همین مسئله حیات وحش را در معرض نابودی قرار داده است به طوری که در 40 سال گذشته بیش از نیمی از گونه های جانوری کل دنیا از بین رفته است.

در ایران نیز تا کنون گونه های جانوری متعددی مثل شیر ایرانی، ببر مازندران به طور کامل از بین رفته اند و برخی گونه ها نیز در معرض انقراض قرار دارند.

همین مسئله موجب شده که برخی چهره ها فرهنگی و سیاسی و .. به شکار نه بگویند و خواستار منع قانونی این اتفاق شوند، گروهی دیگر اما بر ادامه شکار تاکید دارند و معتقدند استفاده بهینه از طبیعت جزو حقوق اساسی بشر است و باید پدیده شکار و صید را مدیریت کرد. «طبیعت 360 درجه» امشب از ساعت 19 موضوع «شکار، آری یا نه؟» را بررسی خواهند کرد.

پخش گزارشی از گربه جنگلی از دیگر بخش های برنامه امشب «طبیعت 360 درجه» خواهد بود.
«طبیعت 360 درجه» به تهیه‌کنندگی و اجرای «پرهام دیباج» کاری از گروه امور عمومی شبکه دو است که یکشنبه هر هفته از ساعت 19 میهمان خانه مخاطبان خود می شود.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
علی
۱۵:۳۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
انسانی که برای تفریح یا حتی امرار معاش دنبال شکار حیوانات هست مطمئنا قادر است براحتی انسان را بکشد،از ین انسانها باید دوری کرد ،
آخرین اخبار