با توجه به اینکه هنوز جلساتی در خصوص مزایده سرخابی‌های پایتخت است لطفا تا مشخص نشدن صلاحیت خریداران قضاوت نکنید.

لطفا زود قضاوت نکنید!به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران بعد از کش و قوس‌های فراوان بالاخره مزایده سرخابی‌های پایتخت انجام شد و قرار است نتیجه آن طی امروز یا فردا توسط سازمان خصوصی‌سازی اعلام شود این مزایده با شرکت افراد مختلف حقیقی و حقوقی نام‌آشنا گمنام برگزار شد.

اما نکته عجیب در این میان صحبت‌های یکی از متقاضیان تیم فوتبال پرسپولیس تهران است زمانی کهوی پیشنهادش را تقدیم سازمان خصوصی‌سازی کرد با علم به این موضوع که پروسه مزایده چند روزی زمان می‌برد به یکباره خود را برنداه این واگذاری اعلام کرد و همراه اطرافیانش در شبکه‌های اجتماعی و چندین مصاحبه اعلام کرد بی‌شک پیروز نهایی شرکت تجاری اوست و هر نتیجه‌ای غیر از این به معنی عدم پایبندی به قانون است.

این در حالی است که نتیجه مزایده فروش و واگذاری سرخ پوشان پایتخت مشخص نیست و هنوز کسی به عنوان خریدار نهایی معرفی نشده است.

مردم و هواداران فوتبال خواهان قانونمندی در زمینه خصوصی‌سازی و واگذاری سرخابی‌های پایتخت می‌باشند و بر ایشان مهم نیست استقلال و پرسپولیس به چه شخص یا شرکتی می‌رسد برای فوتبال در درجه اول رعایت قانون و عدم بازی با روح ورزش از اهم موضوعات است.

اما یکی دیگر از نکات جالب توجه این است که طبق شنیده‌ها از منابع غیررسمی همین خریداری که برنده بودنش در مزایده مشخص نیست مذاکرات خود را برای جذب بازیکنان مورد نظرش را آغاز کرده است مذاکره با بازیکنان نامی که لژیونر و یا عضو تیم‌های کشورمان هستند.

این مذاکرات علامت سوال‌های فراوانی را در ذهن فوتبال دوستان و هواداران سرخ‌پوشان پایتخت ایجاد می‌کند. با فرض بر اینکه مالکیت این فرد در پرسپولیس مسجل شده باشد می‌توان مطرح کرد که آیا باز هم مانند مدیریت‌های شکست خورده قبلی در فوتبال می‌خواهند بازیکنان را بدون سرمربی به خدمت بگیرند.

یکی از ساده‌ترین اصول در مدیریت فوتبال این است که باید بازیکنان و نفرات یک تیم با نظر مستقیم کادر فنی جذب شوند تا بازیکنان با تفکرات تاکتیکی و فنی سرمربی هم خوانی داشته باشد.

در اینجا می‌توان به تجربه تلخ تیم فوتبال استیل آذین تهران در سال‌های نه چندان دور اشاره کرد که با جذب ستارگان آن روزهای فوتبال از قبیل علی کریمی، مهدوی کیا، حسین کعبی و ... نشان داد با حضور صرف ستارگان و بازیکنان نامی‌ نمی‌توان ضمانتی برای موفقیت ایجاد کرد و باید در تیمداری فاکتورهای مهمتری را مد نظر داشت.

این اتفاقات توسط یکی از خریداران و شرکت کنندگان در مزایده پرسپولیس ایجاد شده است متقاضیان تیم فوتبال پرسپولیس هم حواشی همراه خود دارند در این میان می‌توان از خریدار 300 میلیاردی پرسپولیس که با یک دستگاه خودروی پراید در محل سازمان خصوصی‌سازی حاضر شده و به یکباره بعد از چند روز انصراف خود را از شرکت در مزایده اعلام کرد اسپانسر سابق سرخ‌پوشان نیز که هنوز زمینه اصلی فعالیتش به طورکامل بر فوتبال دوستان مشخص نشده دیگر خریدار پرسپولیس است.

در پایان فقط می‌توانیم بگوییم که امیدواریم هر چه قانون می‌گوید به طورکامل اجرایی شود و با تبلیغات زودتر از موعد، افکار عمومی و هواداران را متشنج نکنیم و هر فرد یا شرکتی که برنده مزایده می‌شود با اصول حرفه‌ای پرسپولیس را به جایگاه واقعی برساند.

گفتنی است که در حال حاضر جلسه ای با حضور وزیران اقتصاد، دادگستری و ورزش در حال برگزاری است و بقیه آن احتمالا تا ساعتی دیگر اعلام می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.