ظرفيت تخليه و بارگيری کانتينر در بندر بوشهر سالانه 430 هزار كانتينر TEU است که با ساخت پايانه 500 هزار TEU کانتينر در جزيره نگين بوشهر تا حدود يک ميليون TEU افزايش می‌يابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا) ، مديرکل بنادر و دريانوردي استان بوشهر با اشاره به اينکه بزرگترين طرح توسعه بندر بوشهر در جزيره نگين عملياتي شده است، اظهار داشت: هدف ما اين است با توسعه مجتمع بندري نگين، از بن بست هميشگي در بندر بوشهر رهايي يابيم و محدوديت دسترسي پسکرانه اي را که عاملي براي استفاده نابهينه از ظرفيت هاي دريايي قابل توجه اين بندر است، برطرف کنيم.

محمد راستاد با اشاره به اينکه طرح توسعه بندر بوشهر شامل دو پايانه فله و چند منظوره درمدت 5 سال اجرا مي‌شود، تاكيد کرد: بخش خصوصي با سرمايه گذاري 530 ميليارد توماني در اجراي طرح پسکرانه بندر بوشهر در جزيره نگين ضمن ساخت پايانه کانتينري 500 هزار TEU پايانه فله مايع و چند منظوره را در مدت 5 سال تکميل مي کند.

وي همچنين با اشاره به اينکه در مجتمع بندري جزيره نگين بوشهر بخش خصوصي سرمايه گذاري مي کند، افزود: بخش خصوصي در احداث زيربناها، روبناها و تامين تجهيزات سرمايه گذاري مي کند و به عنوان يک الگوي سرمايه گذاري جديد، براي اولين بار در بنادر تجاري کشور، همه  روبناها و تجهيزات پايانه کانتينري بندر بوشهر با همكاري بخش خصوصي احداث و تامين مي شود.

مديرکل بنادر و دريانوردي استان بوشهر با اشاره به اينکه حمل و نقل کانتينري در حوزه دريا مشتريان زيادي دارد،گفت: به خاطر تمايلي که مشتريان و صاحبان کالا به حمل و نقل کانتينري دارند، تلاش شده است تا در مجتمع بندري جزيره نگين بوشهر، يک پايانه کانتينري مدرن، با تمام تسهيلات و امکانات مورد نياز احداث شود.

راستاد با بيان اينکه در پسکرانه اين مجتمع ؛ لجستيک پارک و صنايع ارزش افزوده ايجاد مي شود، خاطرنشان کرد: با اجراي طرح ياد شده بندر بوشهر به يک بندر نسل سومي ارتقامي يابد به گونه‌اي که بندر بوشهر صرفا محلي براي تخليه و بارگيري کالا نباشد.

مديرکل بنادر و دريانوردي استان بوشهر احداث پايانه واردات، صادرات و ترانزيت مواد فله مايع را نيز يکي ديگر از طرح‌هاي توسعه اي در بندر بوشهر دانست و گفت: اولويت مهم ديگر ما افزايش بهره وري عمليات بندري در پايانه هاي فعلي بندربوشهر است تا رقابت پذيري بندر بوشهر را ارتقا دهيم و رضايت مشتريانمان را بيش از پيش جلب کنيم.

راستاد با بيان اينکه بندر بوشهر نقش مهم و تاثير گذاري در حمل و نقل دريايي کشور دارد، افزود: 49 درصد جابجايي کالاي دريايي در بندر بوشهر انجام مي‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار