رئیس جمهور اسبق آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی به انتقاد از نتانیاهو و تمجید از محمود عباس پرداخت.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از جورزالم پست، "جیمی کارتر،" رئیس جمهور اسبق آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته خود در رام الله واقع در کرانه باختری رود اردن اعلام کرد: "بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به راه حل مبتنی بر دو کشور پایبند نیست. این در حالی است که "محمود عباس،" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین متعهد به تشکیل یک انجمن واحد برای برگزاری انتخابات در فلسطین است."

وی در ادامه افزود: "سازمان ریش سفیدان – سازمان بین المللی غیر دولتی متشکل از چهره های دولتی  -- در تمام این سالها با نتانیاهو و کابینه اش ملاقاتی نداشته است. در گذشته اجازه چنین کاری به ما داده نشده بود و این بار هم چنین ملاقاتی اتلاف وقت خواهد بود."

وی دلیل ناموفق بودن تلاش های "جان کری،" وزیر امور خارجه امریکا را برای بازگرداندن طرفین به میز مذاکره، اقدامات نتانیاهو دانست و  افزود:" باور نمی کنم نتانیاهو همان اهدافی را دنبال کند که تمام روسای جمهور و وزرای امور خارجه آمریکا دنبال می کرده اند. نتانیاهو همچنین در مبارزات انتخاباتی اش مدعی شد تا زمانی که وی قدرت را در دست دارد، با راه حل مبتنی بر دو کشور و در نهایت تشکیل دولت فلسطین موافقت نخواهد کرد."


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار