حفاظت از محیط زیست و منابع خدادادی بين مردم ارتقا يابد

انوشیروانی گفت: فرهنگ حفاظت از منابع خدادادی و محیط زیست بين مردم باید ارتقا يابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، هوشنگ انوشيرواني با اشاره به اینکه  مسئولان امر باید در راستاي ترويج اين فرهنگ تلاش بيشتري كرده تا منابع خدادادي براي نسل‌هاي آينده نيز باقي بماند،افزود: براي حفظ محيط زيست و داشتن زمين پاك مشاركت‌هاي مردمي از مهم‌ترين مسائلي است كه بايد وجود داشته باشد از اين رو براي اين كه بتوانيم برنامه‌هاي زيست محيطي را محقق سازيم بايد فرهنگ‌سازي به منظور حفظ محيط زيست و همچنين آموزش‌هاي لازم را در اين زمينه براي مردم داشته باشيم. 

مديرعامل  یک شركت تولید پلاستیک گفت: احساس مسوليت در قبال محيط زيست قدمتي هفت ساله دارد، محيط زيست ما مبناي موجوديت ماست كه سعي داريم با حفظ ان براي خود و نسل هاي بعدي، آينده خوب را بسازيم محصولات اين شركت براي محيط زيست ومنابع طبيعي كمترين آسيب را به دنبال دارد و اين كار با تغيير متدولوژي مصرف همگاني خواهد شد.

وي افزود: این شركت تولید پلاستیک با اخذ استاندارد ملي تضمين حفاظت از محيط زيست را به مصرف كنندگان دوستدار محيط زيست مي دهد و اخذ اين نشان با تجهيز ازمايشگاه و تلاش كارشناسان مجرب اين شركت ميسر شده است.

انوشيرواني در ادامه افزود: ايجاد فضاهاي سبز و توسعه اين گونه فضاها به منظور داشتن محيط زيستي سالم و سبز بسيار هزينه بر است از اين رو مردم بايد آگاهي‌هاي لازم را در اين زمينه به ويژه براي حفظ و نگهداري آن داشته باشند. 
وي بر ضرورت ارایه آموزش های لازم به شهروندان در این خصوص تاکید کرد و گفت: آشنا كردن شهروندان با روش‌هاي حفاظت از محيط زيست، اجراي برنامه‌هاي زيست محيطي در بخش‌هاي صنعتي، كشاورزي، خدماتي، فرهنگي و اجتماعي از جمله فعاليت‌هاي است که در اين هفته می تواند مورد تاکید قرار گیرد.

انوشیروانی خاطرنشان کرد: استفاده از دانش و فن آوری و استفاده از تکنولوژی اهمیت بسزایی دارد و ما با استفاده از نیروهای متخصص توانسته ایم محصولاتی با مرغوبیت بالا تولید و به بازار عرضه کنیم و این مهم، اقدامی موفق آمیز جهت رشد و توسعه صنعت پلاستیک کشور است

وی  يادآور شد: باید با اجراي برنامه‌هاي فرهنگي در نهادينه شدن فرهنگ استفاده از محيط زيست گام‌هاي اساسي برداشته مي‌شود و با ارائه آموزش‌هاي دقيق مردم با روش‌هاي حفظ و نگهداري اين گونه محيط ها بیشتر آشنا ‌شوند. 

انوشيرواني گفت:  با توسعه فرهنگ و گسترش آموزش در زمينه حفظ و احياي منابع طبيعي بايد به ذخيره‌سازي نيازمندي‌هاي جامعه در آينده اقدام كرد. 

وي با اشاره به نقش رسانه‌هاي گروهي، بر لايه‌هاي مختلف جامعه، خواستار همكاري بيشتر آنان در جهت آگاه‌سازي جامعه نسبت به موضوع مدیریت پسماندها شد.

انوشیروانی  با اشاره به اين كه استفاده از کیسه های پلاستیکی قابل بازیافت و تجزیه پذیر موجب حفظ محیط زیست می شود، گفت: اين شرکت اولین تولید کننده نایلکس و نایلون های تجزیه پذیر ایران  است که توانسته با تولید این فرآورده ها، قدم های موثری برای حفظ محیط زیست بردارد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امروز تولید پلاستیک تجزیه پذیر نام آشنایی برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان انواع مختلف و متنوع محصولات پلاستیکی است، خلاقیت و تنوع کالا و توجه و احترام به نیاز مشتری چیزی است که دست اندرکاران این شرکت تلاش می‌کنند تا به آن متعهد باشند.
 
** افزایش ظرفیت تولید نایلکس سازگار با طبیعت 

انوشیروانی افزود: ظرفیت تولید این گونه نایلکس در این واحد صنعتی در زرندیه به روزانه هشت تن افزایش می یابد.وی اظهار کرد: اکنون روزانه حدود پنج تن نایلکس سازگار با محیط زیست در این واحد صنعتی تولید و روانه بازار مصرف می شود.

وی اظهار داشت: آلودگی های برخی نایلکس های معمولی بر همگان آشکار شده و تفاوت قیمت 10 درصدی این گونه محصولات مانع استفاده از این فناوری روز و برتر دنیا نشده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با تشویق صنایع برای استفاده از این گونه نایلون های تجزیه پذیر، بتوان به حفظ محیط زیست بیش از پیش توجه کرد.

مدیرعامل این شرکت ادامه داد: سال هاست بخش عمده ای از صنایع و فروشگاه های زنجیره ای کشورهای مختلف از این نوع محصول استفاده می کنند و حتی در کشورهایی همچون ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس نیز الزام قانونی برای استفاده از این نوع پلاستیک ها وضع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار