دکتر هاشمی گفت: رشته‌های زیادی هستند که PHD می‌گیرند اما علاقه دارند که دکتری داشته وطبابت انجام دهند، اما به علت برخی مداخلات امکان ایجاد دکتری ندارند.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت در حاشیه مراسم ایمنی غذا از مزرعه تا سفره در پاسخ به سؤال خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: رشته‌‌های زیادی هستند که PHD دارند اما علاقه دارند که دکتری داشته و طبابت انجام دهند البته در بعضی کشورهای دنیا این رشته‌ها دکتری دارند، اما در کشور ما بنا به نظر شورای برنامه‌ریزی آموزش پزشکی فعلاً امکان ایجاد آن نیست.

وی ادامه داد: شورای برنامه‌ریزی آموزش پزشکی بارها روی این موضوع بحث کرده‌اند و نظر اعضای شورا مبتنی بر مدارک علمی این است که رشته فیزیوتراپی فقط می‌تواند PHD داشته و مطب در حد همین فعالیتی که اکنون دارند، داشته باشند.

وی با بیان اینکه بخصوص این رشته که هم‌پوشانی با ارتوپدی دارد و ممکن است برای سلامت مخاطراتی به همراه داشته باشد، ادامه داد: در بعضی از کشورها دکتری آن رشته وجود دارد، اما فعلاً اجازه دادن چنین مدرکی نداریم و امیدواریم هر دو گروه در آینده به یک اتفاق نظر برسند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۸ تير ۱۳۹۵
آیا دکتری بودن داروسازی دندانپزشکی و حتی دامپزشکی منافاتی با علم پزشکی ایجاد کرده است!!!?
فیزیوتراپی هم با حفظ اختیارات حق مطب صرفا در حوزه کاری خود خدمات با کیفیت تری ارایه میدهد وبه هیچ وجه جایگاه پزشک را تهدید نمیکند بلکه حتی با بهبود کیفیت خدمات خود به بیماران ارجاعی توسط پزشکان باعث تقویت نظام سلامت میشود
کافیست کمی منفعت بیمار و منطق خودمان را قاضی کنیم...
آخرین اخبار