دبیر کل کارگزاران بورس:

کاهش نرخ سود موجب جذابیت و ایجاد رونق در بازار سرمایه خواهد شد

میر صانعی گفت: آینده بازار سرمایه صعودی است و در صورت اجرای مثبت عوامل وابسته به بازار، روزهای طلایی به بورس باز خواهد گشت.

روح الله میر صانعی دبیر کل کانون کارگزاران بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص تاثیر کاهش نرخ سود بانکی در روند بازار سرمایه گفت: طبیعتا با کاهش نرخ سود بانکی شرایط بازار سرمایه به سمت بهتر شدن حرکت خواهد کرد.

وی افزود: کاهش نرخ سود موجب جذاب شدن و ایجاد رونق در بازار سرمایه خواهد شد.

میر صانعی با اشاره به تاثیر توافقات هسته‌ای در بازار سرمایه اظهار داشت: مجموعه عوامل اقتصادی بر روند این بازار موثر هستند که نهایی شدن نتیجه مذاکرات یکی از مهم‌ترین این عوامل است، در صورت نهایی عملی شدن توافقات به حتم تاثیر به سزایی در این روند خواهد داشت.

دبیر کل کانون کارگزاران بورس، در این باره ادامه داد: تا زمانی که توافقات نهایی صورت نگیرد اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه باز نخواهد گشت و سرمایه گذاران خارجی به سمت بازارهای ایرانی ورود نخواهند کرد و در حال حاضر سرمایه گذاران خارجی مشغول بررسی بازار داخلی ایران هستند.

وی با اشاره به ریسک‌های موجود در بازار سرمایه تصریح کرد: با وجود احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات بازهم انتظار روند منفی از این بازار وجود دارد. 

میرصانعی در توضیح سایرعوامل موثر بر روند بورس گفت: عواملی چون نرخ سود بانکی، فروش نفت، گرفتن پول‌های بلوکه شده و پرداخت مطالبات شرکت‌های بورسی و اجرایی شدن طرح‌های عمرانی و به خصوص نتایج قطعی مذاکرات می‌تواند شرایط خوبی را برای بازار سرمایه ایجاد کند.

دبیر کل کانون کارگزاران با بیان اهمیت جایگاه بنگاه‌های تولیدی در رشد بازارهای بورس، اظهار داشت: توسعه کار بنگاه‌های تولیدی و رشد اقتصادی منوط به آن می‌تواند تمام عواملی باشد که بازار را به سمت رونق سوق خواهد داد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آینده بازار سرمایه مثبت و در صورت اجرای مثبت عوامل وابسته به بازار روزهای طلایی به بورس باز خواهد گشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، شاخص ، سود ، صنعت ، سهام ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار