نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد رژیم صهیونیستی با گسترش زرادخانه های هسته ای خود همه قوانین بین المللی را نقض می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسیا، "بشار جعفری" نماینده سوریه در سازمان ملل روز پنجشنبه در جلسه عمومی کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای در سال 2015 در نیویورک اعلام کرد رژیم صهیونیستی با گسترش زرادخانه های هسته ای خود در واقع همه قوانین بین المللی را نقض می کند.

"بشار جعفری" گفت: رژیم صهیونیستی در نیروگاه هسته ای دیمونا بیش از 840 کیلوگرم اورانیوم تولید کرده است و از آن برای اهداف نظامی استفاده می کند.
 
جعفری افزود: این میزان اورانیوم برای ساخت بیش از 200 کلاهک هسته ای کافی است ،اما کشورهای غربی هیچ اقدامی برای جلوگیری از فعالیت های هسته ای نظامی رژیم صهیونیستی انجام نداده و هیچ گاه این رژیم را به سبب توسعه برنامه های هسته ای بازخواست نکرده اند.

نماینده سوریه در سازمان ملل اظهار داشت سوریه همواره از کشورهای پیشرو در زمینه عاری سازی منطقه خاورمیانه از سلاح های هسته ای و دیگر سلاح های کشتار جمعی بوده است.

جعفری افزود: سوریه در زمان عضویت خود در شورای امنیت سازمان ملل، پیش نویس قطعنامه ای برای عاری سازی منطقه خاورمیانه از سلاح های ویرانگر ارائه کرده بود اما این طرح با مخالفت شدید کشورهای قدرتمند و بانفوذ این شورا رو به رو شد.

وی ادامه داد: مسئله بحث برانگیز و شگفت آور این است که رژیم صهیونیستی با تداوم برنامه های توسعه زراد خانه های هسته ای خود با حمایت برخی از کشورهای برخوردار از سلاح های هسته ای، در واقع همه اصول و قوانین بین المللی را نقض می کند.

وی خاطر نشان کرد: اقدام برخی از کشورهای هسته ای در زمینه اعطای تجهیزات و فن آوری پیشرفته هسته ای به رژیم صهیونیستی در دو دهه گذشته و پشتیبانی از مستثنی بودن هسته ای بودن این رژیم، نقض آشکار اصول و قوانین بین المللی و خودداری از اجرای تعهدات شان به معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار