بیر کل سابق سازمان ملل متحد تاکید کرد برای حل مشکلات منطقه خاورمیانه مشارکت ایران و عربستان به عنوان قدرتهای منطقه ضروری است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از راشاتودی ، بیر کل سابق سازمان ملل متحد تاکید کرد برای حل مشکلات منطقه خاورمیانه مشارکت ایران و عربستان به عنوان قدرتهای منطقه ضروری است.
کوفی عنان در گفتگوی اختصاصی با این شبکه درباره شکست مذاکرات صلح سوریه در زمانی که او به عنوان فرستاده سازمان ملل متحد انتخاب شده بود گفت متاسفانه ما نتوانستیم برخی از کشورهای مهم منطقه را در این مذاکرات شرکت دهیم. من می خواستم ایران و عربستان سعودی در این مذاکرات شرکت داشته باشند اما آنها به دلایلی در این مذاکرات شرکت داده نشدند. در نهایت این ترکیه، عراق، کویت و قطر بودند که در این تلاشها مشارکت کردند. بنابراین قدرتهای اصلی منطقه در این تلاشها حضور نداشتند. به نظر من برای حل مسائل منطقه ای لازم است پنج قدرت دائمی منطقه یعنی ایران، عربستان سعودی، ترکیه، مصر و احتمالا قطر و اردن به همراه یکدیگر مشارکت داشته باشند و هدف مشترکی را دنبال کنند. در واقع آنها باید بپذیرند که برای حل مشکلات منطقه و برقراری ثبات و آرامش در منطقه ، باید با یکدیگر همکاری کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار