آموزش و تربیت زمینه ساز پیشرفت در سلامت و سبک زندگی ایرانی اسلامی

آموزش و تربیت گام‌های اساسی علل توسعه یافتگی جوامع محسوب می‌شود و در پیشرفت تمام عرصه‌ها سیاستگذاران باید آن را مد نظر قرار دهند.

حجت‌الاسلام معتمدی، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران افزود: سلامت و سبک زندگی یکی از شعارهای هفته سلامت بود که اگر با آگاهی بخشی به جامعه از حالت شعار خارج شود شاهد جریانات خوبی در سطح جامعه خواهیم بود.

وی، در ادامه خاطرنشان کرد: بازگشت به سبک زندگی اسلامی موجب سلامت جسم و جان می‌شود و نباید از آن غافل بود زیرا سبک زندگی اسلامی زمینه ساز افزایش هزینه‌های روانی، درمانی و کاهش کیفیت زندگی می‌شود.

حجت‌الاسلام معتمدی، اذعان داشت: برای رسیدن به سطح مورد قبول در شاخصه‌های زندگی اسلامی ایرانی باید به آموزش و تربیت و از مسیر‌های مختلف اجتماعی نظیر خانواده، مدرسه، دانشگاه، مساجد و رسانه به شدت اهتمام وزید.

وی گفت: از آنجا که انسان معجونی از جسم و روح است، باید سلامت جسم و روح انسان را نیز مدنظر قرار داد و دین خواستار عافیت دنیا و آخرت می‌باشد و نباید از نگرش دینی در علوم دانشگاهی غافل بود.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار داشت: اولین و مهمترین نکته در رسیدن به سبک زندگی اسلامی ایرانی، بحث شناخت صحیح از کیفیت و فواید این زندگی است و دانشگاهیان و به خصوص اساتید در آموزش این امر نقش بسزایی دارند و با وجود همدلی و همزبانی دانشگاهیان و همگان می‌توانیم شاهد ارتقاء ایران اسلامی باشیم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار