فاضلی گفت: این بسته آموزش چند رسانه‌ای که تحت عنوان «دوره آموزشی سال اولی‌ها» است، در قالب 2 عنوان درسی و 7 جلسه مخصوص دانشجویان جدید الورود دانشگاهها سال تحصیلی 93-94 در نظر گرفته شده است.

مرتضی فاضلی مدیر آموزش‌های فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: پس از استقبال گسترده دانشجویان از اولین بسته آموزشی مرکز آموزش های مجازی دانشگاهیان با عنوان ضیافت اندیشه, دومین بسته آموزشی این مرکز تحت عنوان «دوره آموزشی سال اولی ها» در قالب 2 عنوان درسی و 7 جلسه مخصوص دانشجویان جدید الورود دانشگاهها سال تحصیلی 93-94 در نظر گرفته شده است. 
 
وی افزود: در اولین درس این مجموعه که با عنوان « سبک زندگی دانشجوئی » ارئه می‌شود، موضوعاتی همچون، وظایف و هویت دانشجوی جوان، سردرگمی دانشجویان در ماه‌های اول ورود به دانشگاه، بحران‌های روحی و افت تحصیلی دانشجویان جدیدالورود، آشنایی با مدیریت ارتباطات انسانی و تعاملات مختلف در دانشگاه‌ها و... ارائه می شود. 
 
فاضلی تصریح کرد: این عنوان آموزشی در 4 جلسه، که در هر جلسه فراگیر با بسته‌هایی که برای هر دوره در نظر گرفته شده است، از پیش مطالعه و محتوای آموزشی تا تمرین و خودآزمایی و خلاصه نویسی، در انتها دوره آموزشی خود با کسب گواهینامه معتبر به پایان می‌رساند و از جمله مهمترین سرفصل‌های این بسته می‌توان به «سبک زندگی دانشجویی» اشاره کرد. 

فاضلی تصریح کرد: اما در بخش دوم این دوره که با عنوان « آنچه یک ترم اولی باید بداند » منتشر شده است، موضوعات همچون، مهارتهای لازم جهت دستیابی به موفقیت تحصیلی یک دانشجو، مهارت برنامه ریزی، مهارت هدف گذاری، مهارت رضایت از زندگی دانشجوئی و مهارت مثبت اندیشی  در نظر گرفته شده است. 
 
وی افزود: در این دو بسته ارائه شده، فراگیر در طول دوره به سوالات اساسی خود درباره دانشگاه، وظایف دانشجویی، ویژگی یک دانشجوی موفق، نکات لازم برای ورود به دانشگاه و... پس از طی دوره پاسخ داده می شود، که این محتوا به صورت پیش مطالعه آن جلسه ارائه می شود، همچنین تمام دروس ارائه شده این دوره توسط استاتید برجسته کشوری همچون دکتر محمود انوشه، عبدالرضا کردی و امیرحسین بانکی پور فرد  ارائه می شود. که به دلیل استفاده از نرم افزارهای چند رسانه ای که در این دروس ارائه شده فراگیر در تمام دوره آموزشی، با محیطی جذاب و بدون خستگی دوره را به پایان می برد. 
 
وی در رابطه با اهداف این طرح اظهار داشت: دانشجویان جدید به محض ورود به محیط دانشگاه سوالات و ابهامات متعددی در ذهنشان شکل می‌گیرد و پاسخ به این سوالات و ابهامات و معرفی فرصت‌ها و تهدیدات فضای دانشگاه به دانشجویانی که به تازگی وارد دانشگاه می‌شوند می‌تواند به حضور بانشاط و فعالیت‌های موثر آنها کمک نماید، همچنین دانشجویان ورودی جدید نیاز دارند تا یک سری از مهارتها و توانمندی‌ها را متناسب با محیط خوابگاه و دانشکده کسب کنند. مثلاً شیوه‌های ارتباطات اجتماعی مؤثر، سازگاری و تفاهم با هم‌اتاقی‌ها، مدیریت تعارض، شیوه‌‌های مدیریت عواطف و احساسات و... موضوعاتی هستند که دانشجویان جدید با دور شدن و فاصله گرفتن از محیط خانواده نیازمند آموزش و مهارت‌افزایی هستند.   
 
وی خاطر نشان کرد: دانشجویان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی مرکز آموزش‌های مجازی دانشگاهیان به آدرس http://un.nahad.ir ضمن ثبت‌نام و تکمیل اطلاعات و دریافت نام کاربری و رمز عبور نسبت به مطالعه و گذراندن سرفصل‌های آموزشی مربوط به این طرح اقدام کنند همچنین اعطای گواهینامه معتبر پایان دوره از سوی مرکز آموزش‌های مجازی دانشگاهیان نهاد، اهدای جوایز و هدایای متنوع از جمله سفرهای زیارتی و هدایای فرهنگی از مزاياي حضور در اين دوره است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار