سلیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مصوبه استمرار صلاحیت نمایندگان خلاف قانون و عدالت است

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه مصوبه طرح استمرار صلاحیت نمایندگان مجلس برای انتخابات آینده بر خلاف قانون اساسی، شرع و عدالت است گفت: ممکن است صلاحیت شخصی چهار سال پیش تایید شده باشد اما اکنون صلاحیت نداشته باشد.

خالقی
حجت‌الاسلام «علی‌رضا سلیمی» نماینده محلات و دلیجان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه مصوبه طرح استمرار صلاحیت نمایندگان مجلس برای انتخابات آینده از جهاتی ایراد دارد، گفت: این مصوبه خلاف عدالت است، چه تفاوتی میان یک نماینده مجلس با رقیبی که در آینده خواهان ورود به مجلس است، وجود دارد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: این مصوبه ‌آزادی مردم را محدود کرده و با حقوق عمومی منافات دارد. 

وی با تاکید بر اینکه این مصوبه با اصول مشترک قانون اساسی یعنی اصل 98، 99، 3 و 20 مغایرت دارد، اظهار داشت: این مصوبه این شائبه را در اذهان عمومی مردم ایجاد می‌کند که نمایندگان مجلس برای منافع خودشان از قانون استفاده می‌کنند لذا نباید اجازه داد تا چنین تصوری میان مردم ایجاد شود. 

نماینده محلات و دلیجان با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه میزان حال فعلی اشخاص است، افزود: ممکن است شخصی چهار سال پیش تایید صلاحیت شده باشد اما اکنون دارای مشکل باشد مانند خانم حقیقت‌پور نماینده مجلس که اکنون در آمریکا است و یا مهاجرانی که با بی‌بی‌سی همکاری می‌کنند، همچنین نمایندگان متحصن مجلس ششم که در مجلس هشتم جزء انحرافیون شدند. 

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در ادامه تاکید کرد: وظیفه شورای نگهبان احراز صلاحیت کاندیداهاست و اگر اشتباه کاری انجام نشده توسط این آقایون چرا باید چنین مصوبه‌ای بوجود بیاید. 

سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: این مصوبه بر خلاف قانون اساسی، شرع و عدالت است و می‌تواند ملغی شود. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار