کارشناس مذهبی گفت: ما یا تلاش نمی‌کنیم و یا تلاشمان برای خدا نیست و یا آنکه با تمام توان تلاش می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران در خصوص راز قبولی اعمال اظهار داشت: آن جنس و کالایی مطلوبست که خالص باشد به عنوان مثال عطر و گلابی مرغوبست که خالص باشد به طوری که حتی آب هم باید خالص باشد و چنانچه بوی ماده‌ی خاصی را داشته باشد مطلوب نخواهد شد.


وی افزود: افراد دولتمند مشتری کالاهای خالص هستند و از آنجا که خداوند از همه داراتر است به طوری که خداوند صاحب همه چیز است بنابر این خداوند نیز به دنبال کالاهای خالص است.



این کارشناس مذهبی ادامه داد: از آنجا که خدا خریدار کالاهای خالص است بنابر این اگر برای او تلاش می‌کنیم باید تلاشمان خالصانه و تنها برای خدا باشد نه هیچ کس دیگر و علاوه بر این خلوص باید سعی کنیم با تمام توان تلاش کرده تا حق آن مطلب اجرا شود.


حجت الاسلام رنجبر با اشاره به فرازی از زیارت جامعه کبیره مبنی بر "جاهدتم فی الله حق جهاده" تصریح کرد: ما یا جهاد و تلاش نمی‌کنیم و با جهادمان برای خدا نیست و یا آنکه با تمام توان و ظرفیتمان تلاش نمی‌کنیم در صورتی که ائمه هر سه مرحله را انجام می‌دادند به طوری که طبق عبارت "جاهدتم" در بخش آغازین این فراز ائمه تلاش کرده‌اند و طبق عبارت "فی الله" در بخش میانی فراز، تلاششان برای خدا و خالص بوده و عبارت "حق جهاده" در قسمت پایانی فراز نشان‌دهنده‌ی آن است که ائمه با همه‌ی توان تلاش کرده و حق آن را بجا آورند.


وی در توضیح میزان خلوص تلاش ائمه افزود: آنها بخاطر خدا تلاش کرده و هیچ انگیزه‌ای جز خداوند نداشته‌اند به طوری که وقتی دشمن به روی امام علی (ع) آب دهان می‌اندازد حضرت از کشتن او دست کشیده و از روی سینه‌اش بر می‌خیزد و علی رغم تسلط کامل بر دشمن او را نمی‌کشد.


این کارشناس مذهبی ادامه داد: امام علی(ع) علت اینکار را اینگونه توضیح داد که نمی‌خواستم عصبانیتم در خلوص انگیزه تلاشم برای خدا وارد شود و تلاشم ناخالص باشد در صورتیکه بیشترین برخورد‌ها و تنبیه‌هایمان در حال عصبانیت است.


وی در پایان اظهار داشت: اگر می‌خواهیم تلاشمان مورد قبول خداوند قرار گیرد باید همچون ائمه تلاش کرده این تلاش تنها برای خدا و خالص باشد و با تمام توان تلاش کنیم.
انتهای پیام/


 

برچسب ها: خالص ، خدا ، تلاش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار