دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: انتقال ناوهای ایرانی از خلیج عدن طی یک برنامه زمان‌بندی شده صورت گرفته است.

عقب‌نشینی ناوهای ایران از خلیج عدن برای نشاط‌‌گیری مجدد بود/ اولین فکت‌شیت را ایران منتشر کرد

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران "علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه نشست دانشجویی دولت، ملت و آینده مشترک در جمع خبرنگاران در پاسخ به باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه علت عقب نشینی ناوهای ایرانی از خلیج عدن چیست؟ اظهار کرد: انتقال ناوهای ایرانی از خلیج عدن به شکل طبیعی انتقال یافته است و از مبدا به مقصد و بازگشت طی یک برنامه زمان‌بندی شده صورت گرفته است و هنوز قسمتی از ناو دریایی ایران در منطقه حضور دارد و این موضوعی نیست که منقطع شده باشد و این ناوها پس از نشاط‌ گیری مجدد به خلیج عدن بازخواهد گشت.

وی در خصوص انتشار فکت‌شیت آمریکایی ادامه داد: دستور، مطالبه و توصیه متفاوت است و زمان هم در این امر بی‌تأثیر نبوده است و از زمان توصیه تا تأخیر زمانی طی خواهد شد.

شمخانی افزود: اولین فکت‌شیت را ایران منتشر کرد و آمریکایی‌ها بعد از ایران آن را منتشر کردند، اما امروز دیگر موضوع فکت‌شیت مطرح نیست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: تحریم‌ها امروز مورد بحث است و با متوازن‌سازی اقدامات ما و غربی‌ها این مسئله تحقق خواهد یافت.

شمخانی افزود: پخش برگه‌هایی توسط جنگنده‌های عربستانی در یمن علیه ایران در گذشته نیز سابقه داشته است و در گذشته دولت شوروری در زمان جنگ سرد از این روش استفاده می‌کرد تا کمونیسم را توسعه دهد و ایران از این برگ‌های تبلیغاتی نمی‌ترسد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار