رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی:

کارت ورود به جلسه آزمون دستیاری از امروز بر روی سایت سنجش قرار گرفت/کلید اولیه سؤالات ۱۳ اردیبهشت منتشر می‌شود

پورکاظمی گفت: چهل و دومین دوره آزمون دستیاری پنج شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از (وب دا)؛ دکتر محمدحسین پورکاظمی در نشست خبری که به منظور اعلام جزییات آزمون دستیاری پزشکی ظهر امروز در ساختمان ستادی وزارت بهداشت برگزار شد افزود: فرآیند ثبت نام از ۱۰ تا ۲۰ دی ماه ۹۳ انجام شده و تا ۲۶ دی ماه نیز تمدید شده بود. 

دکتر پورکاظمی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۸۶۳ نفر در این آزمون شرکت کردند، افزود: ۷ هزار و ۴۹۷ نفر مرد و ۷ هزار و ۳۶۶ نفر زن در این آزمون شرکت کردند. 

وی با بیان اینکه کارت‌های ورود به جلسه آماده شده و از صبح امروز دوشنبه بر روی سامانه سنجش آموزش پزشکی قرار گرفته است، اضافه کرد: متقاضیان با ورود به سامانه و ارائه کد رهگیری هنگام ثبت نام می‌توانند این کارت را دریافت کنند. 

وی به داوطلبان توصیه کرد که هر چه زود‌تر نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنند و این کار را به روزهای آخر موکول نکنند. 

وی ادامه داد: اگر داوطلبی مغایرتی در اطلاعات کارت ورود به جلسه مشاهده کرد می‌تواند با مراجعه به محل آزمون نسبت به رفع اشکال آن اقدام کند به همین منظور در سامانه سنجش یک صفحه راهنما برای متقاضیان قرار داده‌ایم تا آن‌ها مطالعه کنند. 
دکتر پورکاظمی گفت: این آزمون در ۱۷ گروه مختلف برگزار می‌شود و در مجموع ۲۰۰ سؤال برای آن در نظر گرفته شده است. 
به گفته رییس مرکز سنجش، آزمون دستیاری برخلاف آزمون‌های علوم پایه و پیش کارورزی دارای نمره منفی است یعنی هر پاسخ اشتباه ۱- از نمره می‌کاهد و پاسخ صحیح ۳ نمره محاسبه می‌شود. 
 رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی اضافه کرد: به عنوان نمونه فردی که به ۲۰۰ سؤال پاسخ دهد ۶۰۰ نمره می‌گیرد اما حدنصاب قبولی برای هر فرد ۱۵۰ نمره است. 

وی با بیان اینکه کلید اولیه سؤالات ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه بر روی سایت سنجش قرار می‌گیرد اظهار داشت: داوطلبان تا ۱۶ اردیبهشت فرصت دارند اعتراض خود را اعلام نمایند. 

دکتر‌پور کاظمی گفت: بعد از پایان روز ۱۶ اردیبهشت تمام اعتراضات را از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت بررسی خواهیم کرد. 

وی اشاره کرد: کلید نهایی سؤالات را روز ۲۳ اردیبهشت ماه بر روی سایت سنجش قرار می‌دهیم و نتایج اولیه این آزمون را نیز ۲۸ اردیبهشت ماه اعلام می‌کنیم. 

دکتر پورکاظمی گفت: متقاضیان از ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت ماه فرصت دارند تا سهمیه‌های خود را مانند بومی و ایثارگر در سایت اعلام کنند سپس ما به بررسی شرایط و احراز این سهمیه‌ها می‌پردازیم. 

وی زمان ارائه کارنامه را ۲۰ تا ۲۴ خرداد ماه اعلام کرد و بیان داشت: تمام سعی خود را خواهیم کرد که تا اواسط مرداد ماه نتایج نهایی را اعلام کنیم. 

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی درباره انتخاب رشته این متقاضیان نیز گفت: انتخاب رشته به روال سال گذشته خواهد بود و داوطلبان در حدود ۵۰ رشته مشغول به تحصیل خواهند شد. 

دکتر پورکاظمی همچنین تأکید کرد: تعداد ظرفیت‌ها را دانشگاه‌ها به ما اعلام می‌کنند در همین زمینه در سال گذشته این ظرفیت از سوی دانشگاه‌ها ۲ هزار و ۳۰۰ نفر اعلام شد اما ما ۲ هزار و ۷۰۰ نفر پذیرش داشتیم که پیش بینی ما برای امسال نیز همین میزان است. 

وی اظهار کرد: سؤالات این آزمون را اساتیدی از سراسر کشور مطرح کرده‌اند و بعد از جمع آوری آن‌ها، سؤالات زیر نظر شورای تخصصی پزشکی و با همکاری حراست وزارت بهداشت نهایی شده است ضمن اینکه برای حفظ ایمنی در آزمون سؤالات در یک محل چاپ نمی‌شوند. 

دکتر‌پور کاظمی در پایان یادآور شد: آزمون دستیاری صبح پنج شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه همزمان در ۱۹ مرکز استان برگزار می‌شود و بیشترین تعداد افراد ثبت نامی متعلق به تهران و مراکز استان اطراف آن است به صورتی که در تهران و در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ۲ هزار و ۲۶۰ نفر مرد و در دانشگاه علوم پزشکی ایران ۲ هزار و ۲۹۸ نفر زن به رقابت خواهند پرداخت. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار