سازمان امور مالياتي اکنون بر اين نکته اشراف و آگاهی دارد که در سال هایی که دستخوش تحولات گسترده در قوانين و ساختار است، بی هيچ اثبات بايد وارد اقليم فرهنگ شود و گام در مسيری نهد که مقصودی جز به بار نشاندن ثمره سال ها تلاش تلاشگران نظام مالياتی ندارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رسانه مالیاتی کشور،«فرهنگ و هنر» هر کشوری، رابطه نزديکی با شناخت و حفظ هويت ملی آن کشور دارد.

فرهنگ و هنر در عين حال که دو مقوله ی جدا از هم هستند ولی مکمل يکديگرند، به اين معنی که مهم‌ترين ميراث تاريخی بشر، فرهنگ اوست که وسيله تعامل و ارتباط او با دنيای پيرامونش به شمار می رود و هنر مهم‌ترين بخش فرهنگ است. هنرمندان ايرانی با الهام از ذوق و هنر ذاتي خود و تلفيق اين هنر با ظرافت‌های فرهنگ ملي مي توانند استادانه با خلق آثار هنری چون: نقاشی، طراحی، شعر، داستان نويسی، فيلمسازی، تئاتر، هنرهای تجسمی، رسانه‌های ديجيتال و غيره، ناملموس‌ترين واژه ها را معنا کرده و پيوندی عميق ميان مفاهيم پيچيده و مخاطبان برقرار کنند.

 شايد حال وقت آن رسيده که ما نيز از منظر اقتصادی، نگاه عميق‌تری به هنر و تاثير آن در دگرگونی يک فرهنگ و به عبارتي «فرهنگ‌سازی» داشته باشيم. با اين نگرش، سخن به گزافه نگفته‌ايم اگر بگوييم اقتصاد با عصای فرهنگ و هنر است که حرکت می کند و به چرخش در می آيد بويژه آن هنگام که هنر هنرمندان برای خلق آثاری بکار گرفته شود تا معنای ذهنی مخاطبان نسبت به مقوله‌اي همچون ماليات را دگرگون سازد و به تعبيری، هنر در راستاي اعتلای فرهنگ، توسعه اقتصادی و آباداني کشور بکار گرفته شود.

 سازمان امور مالياتي اکنون بر اين نکته اشراف و آگاهی دارد که در سال هایی که دستخوش تحولات گسترده در قوانين و ساختار است، بی هيچ اثبات بايد وارد اقليم فرهنگ شود و گام در مسيری نهد که مقصودی جز به بار نشاندن ثمره سال ها تلاش تلاشگران نظام مالياتی ندارد.

با اين نگاه، دفتر روابط عمومی و فرهنگ‌سازی مالياتی، فرهنگ را چراغ راه توسعه اقتصادی قرار داده و براي نخستين بار اقدام به برگزاری جشنواره ای ملي با رويکرد فرهنگی- هنری کرده است. جشنواره فرهنگ مالياتی با هدف بهره‌گيری از عنصر خلاقيت و نوآوری در ارتقای فرهنگ مالياتی، آشنا کردن عموم مردم با آثار پرداخت ماليات در جامعه و گسترش زمينه‌های فرهنگی و هنری نسبت به مقوله ماليات کليد خورد. علاقمندان می توانند با موضوعاتی از جمله ماليات و آبادانی کشور، ماليات و عدالت اجتماعی، ماليات و توسعه اقتصادی، ماليات و توسعه خدمات آموزشی، ماليات و توسعه زيرساخت‏های شهری، ماليات و توسعه خدمات بهداشتی و درمانی، در چهار بخش اصلي هنرهای تصويری، هنرهای تجسمی، ادبيات و رسانه‌های ديجيتال، به رقابت بپردازند. با توجه به اينکه نخستين جشنواره فرهنگ مالياتی تا پايان ارديبهشت ماه تمديد شده علاقمندان می توانند به سايت سازمان امور مالياتی کشور به آدرس WWW.INTAMEDIA.IR مراجعه و ضمن مطالعه آيين نامه و اطلاع از آخرين اخبار، با تکميل فرم شرکت در جشنواره، آثار خود را ارسال کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرهنگ ، مالیات ، اقتصادی ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار