عضو مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه سفر هیئت دولت به این استان بیشتر با رویکرد فرهنگی و عمرانی است، گفت: سعی خواهد شد با حضور رئیس‌جمهور بیشتر پروژه‌ها و زیرساخت‌های این استان را مورد توجه قرار داده و پیش ببریم.

پیشنهادات نمایندگان فارس برای هیئت دولت

"محمدرضا رضایی‌کوچی" عضو مجمع نمایندگان استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، از سفر هیئت دولت به استان فارس خبرداد و گفت: رئیس‌جمهور به همراه برخی از وزرا روز سه‌شنبه(8 اردیبهشت‌ ماه) به این استان سفر می‌کند.

نماینده جهرم بیان داشت: رئیس جمهور، به دلیل برگزاری مراسم چهلم مادرشان، روز پنجشنبه(10 اردیبهشت) به تهران باز می‌گردد اما هیئت دولت در استان فارس خواهد ماند. 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس یکی از مهمترین مشکلات استان فارس را کمبود آب دانست و تصریح کرد: یکی از پیشنهادات نمایندگان مجمع استان فارس به هیئت دولت برای رفع این مشکل انتقال آب از خلیج‌فارس به جنوب و شرق این استان است. 

وی در ادامه افزود: بیشترین شهرهای در معرض خطر و تهدید بی‌آبی 14 شهری هستند که در جنوب و شرق استان فارس قرار گرفته‌اند.

نماینده جهرم بیان داشت: بسیاری از پروژه‌های ریلی استان فارس حرکتی بسیار کند داشته و یا تاکنون آغاز نشده‌اند اگرچه مصوبات آن‌ها در زمان احمدی‌نژاد ابلاغ شده بود. 

عضو مجمع نمایندگان استان فارس با تأکید براینکه شبکه ریلی مهمترین زیرساخت برای توسعه کشور است، اظهارداشت: طبق قانون برنامه توسعه باید سالی هزار کیلومتر شبکه ریلی در کشور ساخته شود و اگر دولت هم بخواهد حرفی برای گفتن داشته باشد باید به این زیرساخت‌ها توجه کند. 

رضایی گفت: پیشنهاد مجمع نمایندگان استان فارس به هیئت دولت این است که شبکه ریلی را که از شیراز به سوی بوشهر، خوزستان، بندرعباس و گل گوهر می‌رود را بیشتر مورد توجه قرار دهد. 

وی انتشار شایعات نگران‌کننده‌ را همزمان با سفر هیئت دولت به استان فارس که توسط هاشمی نماینده هرمزگان در نطق روز سه‌شنبه گذشته در صحن مطرح شد را در رابطه با بحث اتصال استان فارس به دریای خلیج فارس از طریق هرمزگان دانست و افزود: بارها نمایندگان استان هرمزگان در مقابل این مصوبه دولت مقاومت کرده‌اند و تاکنون این موضوع عملی نشده است. 

وی تصریح کرد: نمایندگان استان هرمزگان این نگرانی را دارند که شاید در سفر هیئت دولت به استان فارس در مورد این مصوبه نیز صحبت شود و به صورت عملی در بیاید.

عضو کمیسیون عمران مجلس در واکنش به مسائل امنیتی که تاکنون چندین مورد در استان فارس روی داده است نیز بیان داشت: اگر مدار حرکت همه براساس قانون بشد این‌گونه اتفاقات پیش نخواهد آمد اما اگر اشخاص بخواهند سلیقه‌ای عمل کنند مسلما مشکلاتی بدر کشور به‌وجود خواهد آمد.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس خاطرنشان کرد: موضوعات امنیتی به صورت مرتب توسط وزیر کشور در حال پیگیری است اما سفر هیئت دولت به این استان بیشتر با رویکرد فرهنگی و عمرانی است و سعی خواهد شد با حضور رئیس‌جمهور بیشتر پروژه‌ها و زیرساخت‌های این استان را مورد توجه قرار داده و پیش ببریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار