بوشهر؛

خیمه گاه حضرت ابوالفضل (ع) از بوشهر به کربلا منقل می شود

خمیه گاه حضرت ابوالفضل (ع) توسط عتبات عالیات استان بوشهر از سال 93 شروع و با تلاش و همت استان فارس دربوشهر ساخته شد.

 
خیمه گاه حضرت ابوالفضل (ع) از بوشهر به کربلا  منقل شد//// کار نشودبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بوشهر وبه نقل از  روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر، خیمه گاه حضرت ابوالفضل  توسط عتبات عالیات استان بوشهر از سال 93 شروع شد و با تلاش همت ستاد بازسازی استان فارس در بوشهر ساخته شد.

محمد ابراهیم فروزانی مدیر کل میراث فرهنگی بوشهر، در خصوص بازدید از این خیمه گاه گفت: در این بازدید، مطلق، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی وگردشگری، درباره ارج نهادن به این میراث فرهنگی گفت:  باید به این خیمه گاه به عنوان بخشی از میراث معنوی مردم اهمیت داده شود تا در فرهنگ مردم ثبت گردد.

فروزانی تاکید کرد: جنس این خیمه گاه از چوب ساج بوده که همین امر باعث می شود که این خیمه گاه در مقابل رطوبت مقاوم بوده و  آسیبی نبیند.  جنس داخلی آن از خاتم که تشکیل شده از انواع استخوانهای عاج فیل و چوب های نارنج و عناب و سیم های برنجی و مسی و نقره است و همچنین جنس روکش و اسکلت اولیه این ضریح از نقره و طلا ساخته شده که توسط قلم زنان اصفهانی، شیرازی  وبومی بر روی این ضریح کار شده است.


فروزانی افزود: این ضریح بخش مهمی از میراث فرهنگی اعتقادات دینی، مذهبی مردم به شمار می رود به همین دلیل ما تلاش کردیم فیلم مستندی از این ضریح را تهیه کرده و برای مردم، به خصوص نسل آینده نمایش دهیم.


وی تصریح کرد: این میراث معنوی بخش بسیار مهمی از زندگی مردم را در بر می گیرد که باید به آن ارج داده شود و برای اینکه بتوانیم این خیمه گاه را به مردم معرفی کنیم فیلمی مستند ساختیم که به زودی در شبکه های سراسری رایزنی  و جهت پخش در شبکه های استانی برای آشنایی بیشتر مردم و با این خیمه گاه پخش خواهد شد.   


گفتنی است:این خیمه گاه  خرداد ماه توسط عتبات استان بوشهر طی مراسم وداعی با مردم این استان برگزار و به شهرستان کنگان  و از آنجا به کربلا انتقال داده خواهد شد.


انتهای پیام/ م



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.