رضایی در جلسه هیئت امنای پژوهشکده چشم‌انداز و آینده ‌پژوهی:

بین دانشگاه و اداره حکمرانی کشور شکاف عمیقی وجود دارد/ تشکیل پژوهشکده‌‌ای برای نظام دانشگاهی کشور

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بین دانشگاه و اداره حکمرانی کشور شکاف عمیقی وجود دارد که پژوهشکده‌ای برای نظام دانشگاهی کشور تشکیل داده‌ایم.

بین دانشگاه و اداره حکمرانی کشور شکاف عمیقی وجود دارد/ تشکیل پژوهشکده‌‌ای برای نظام دانشگاهی کشوربه گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "محسن رضایی" دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه هیئت امنای پژوهشکده چشم‌انداز و آینده ‌پژوهی که امروز(یکشنبه) در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد برگزار شد با بیان اینکه تمام وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها نیازمند افرادی تحت عنوان کارشناس سیاستگذاری هستند، گفت: وزارت علوم باید تحت عنوان سیاست عمل کند.

وی ادامه داد: این پژوهشکده‌ها باید کارشناسی را جهت ارائه سیاستگذاری برای استانداری‌ها و وزارتخانه‌ها مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه پرورش دهند.

رضایی افزود: باید تمامی دستگاه‌ها در کشور در زمینه‌های مختلف، سیاستگذارانی را داشته باشند که در ارتباط با مجمع، نیازهایشان را به عنوان سیاست عنوان کنند و در بعضی مواقع چون زبان سیاستگذاری را نمی‌دانند نمی‌توانند نیازهایشان را به مجمع انتقال دهند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بین دانشگاه و اداره حکمرانی کشور شکاف عمیقی وجود دارد که پژوهشکده‌ای برای نظام دانشگاهی کشور تشکیل داده‌ایم.

رضایی افزود: با تشکیل این پژوهشکده از علم نهفته در آن برای علم و ترقی کشور استفاده خواهد شد.

وی گفت: در آمریکا در رابطه با سیاست خارجی حداقل 140 پژوهشکده در بخش خصوصی وجود دارد که این کشور را در این زمینه کمک می‌کند و البته به دانشگاه‌های آمریکا ارتباط دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: از زمانی که این پژوهشکده تشکیل شد با فراز و نشیب‌هایی همراه بود.

وی گفت: در تمام استان‌هاهمایش علمی چشم انداز 1404 برگزار شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که از زمانی که این پژوهشکده تشکیل شد فراز و نشیب‌هایی به وجود آمد گفت: تمامی استان‌ها میزبان دبیرخانه مجمع هستند و در تمامی استان‌ها همایش علمی چشم انداز 1404 برگزار شد.

رضایی در ادامه افزود: با تغییر رئیس دانشگاه آزاد فعالیت این پژوهشکده کاهش پیدا کرد و البته رئیس دانشگاه آزاد اعلام کرد، قصد فعال کردن این پژوهشکده را دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارداشت: یک پژوهشکده با دانشگاه صنعتی شریف به نام سیاستگذاری صنعت و فناوری تشکیل دادیم و پژوهشکده دیگری با دانشگاه آزاد به نام سیاستگذاری و آینده پژوهشی تشکیل شد و البته در قم هم پژوهشکده‌ای در ارتباط با مباحث اسلامی تشکیل شده است.

وی با بیان این که یکی دیگر از اهداف این نشست استفاده از ظرفیت دانشجویان دانشگاه‌ها در سیاستگذاری وزارتخانه‌ها در بخش‌های اقتصاد، بازار پول و سرمایه، محیط زیست، آموزش و سلامت است، تصریح کرد: حسن تاسیس پژوهشکده‌ها در این است که دسترسی ما به دانشجویان سهل‌تر و در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

رضایی با اشاره به این که دانشجویان با حضور در مجمع راحت‌تر می‌توانند با حکومت ارتباط برقرار کنند گفت: در بودجه مجمع ردیفی برای پژوهشکده‌ها در نظر گرفته شده و طبق مصوبه مجلس 2و نیم میلیارد تومان برای پژوهشکده‌ها محسوب شده است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: رضایی ، جلسه ، احزاب ، هیئت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار