قائم ‌مقام وزير صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت با تاکيد بر استفاده بهينه از ظرفيت‌های صنعت مواد شوينده، بهداشتی و سلولزی افزود: فعالان اين عرصه بايد با برنامه‌ريزی دقيق و هدفمند به جايگاه اصلی اين صنعت در کشور دست يابند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا؛ مجتبي خسروتاج در بازديد از بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي مواد شوينده، بهداشتي و سلولزي ضمن گفتگو با فعالان اين حوزه، مسايل و مشکلات اين صنعت را بررسي کرد.

وي با اشاره به ظرفيت‌هاي مناسب ايجاد شده درباره مواد شوينده و بهداشتي تصريح کرد: سال گذشته ارزش صادرات صنايع شوينده 230 ميليون دلار بود، اين در حاليست که  ظرفيت اين صنعت دو برابر توليد کنوني‌اش است.

معاون توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود: دولت وظيفه دارد با فراهم کردن مقررات و قانون، بستر فعاليت بخش خصوصي را فراهم و با مشارکت بخش خصوصي، چشم‌انداز صنعت بهداشتي و آرايشي را مشخص کند. 

وي ادامه داد: در اين ميان اگر دولت هم موانع را بردارد و با يکسري قوانين و مقررات پشتيباني لازم را به عمل آورد بخش خصوصي حرکت خود را به سمت جلو انجام خواهد داد.

خسروتاج همچنين با تاکيد بر ضرورت تعيين اهداف صادراتي اين صنعت از سوي انجمن صنايع شوينده يادآور شد: اين انجمن در جهت تحقق اهداف خود بايد اهداف صادراتي را براي امسال و سالهاي آينده مشخص کند.

همچنين در اين بازديد فعالان صنايع شوينده، مشکل بازاريابي و فروش در بازارهاي بين‌المللي، نبود تشکل و بودجه کافي در اين زمينه، استانداردهاي مختلف، مشکل ارتباطات بانکي و بيمه صادراتي را از مهمترين مسايل و مشکلات خود مطرح کردند.

ظرفيت توليد صنايع شوينده کشور حدود 4 ميليون تن است که 5 /1 ميليون تن آن توليد مي‌شود.

در بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي مواد شوينده، پاک‌کننده، بهداشتي، سلولزي و ماشين‌آلات وابسته 237 شرکت ايراني و 62 شرکت خارجي از 12 کشور در فضايي به وسعت بيش از 24400 متر مربع حضور پيدا کرده و در زمينه توليد انواع مواد شوينده و پاک‌کننده، محصولات سلولزي و بهداشتي و همچنين ماشين‌آلات و صنايع وابسته آخرين فناوريها و دستاوردهاي خود را به نمايش گذاشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار