شهرکرد؛

بالاترین سرانه عضویت کتابخانه‌های کشور در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان، بالاترین سرانه عضویت در کتابخانه‌های کشور را دارد.

فرهاد خلیل مقدم در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد افزود: در حال حاضر، 36 هزار و 691 نفر در کتابخانه های سطح استان چهارمحال و بختیاری عضویت دارند که بالاترین سرانه عضویت نسبت به میانگین کشوری را داراست.

وی گفت: در حال حاضر، 60 باب کتابخانه در سطح استان چهارمحال و بختیاری فعال است که شامل 47 باب کتابخانه‌ نهادی و 13 باب کتابخانه مشارکتی می‌باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سرانه فضای کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی در این استان هم به ازای هر 100 نفر، 3 متر و 10 سانتی متر می باشد، گفت: شهرستان بن با 5 متر و 19سانتی متر رتبه اول و بروجن با 4 متر و 74 سانتی متر رتبه دوم سرانه فضای کتابخانهای در چهارمحال  بختیاری را دار است.

خلیل مقدم تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان لردگان از نظر جمعیت دومین شهرستان در استان چهارمحال و بختیاری است ولی متاسفانه از نظر سرانه فضای کتابخانه‌ای با کمتر از یک متر آخرین رتبه را دارد.

به گفته وی، مسابقات کتابخوانی آنلاین و مکتوب، تشکیل کانون‌های ادبی، جلسات نقد تخصصی کتاب، ایجاد کانون‌های قرآن و نهج البلاغه، ایجاد بخش کودک و برگزاری برنامه‌های متنوع قصه گویی و مسابقه نقاشی از جمله برنامه‌های است که برای فرهنگ سازی و توسعه کتابخوانی در کتابخانه‌های سطح این استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.