به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تئا تر و با هدف تکریم فعالان سال گذشته هنرهای نمایشی هفتمین جشن اردیبهشت تئاتر ایران با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تئاتر شهر مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد؛وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام هنر تئا تر را بستری مناسب برای رشد و ارتقاء اندیشه های پاک و انسانی دانست وآورده است: اکنون به مدد و کوشش هنرمندان و خردمندانش محکم و استوار پا به عرصه ملی و بین المللی خواهد گذاشت و با پشتوانه فکری بزرگانش، همراه با نشاط و نیروی سرشار جوانانش حضور خویش در صحنه ها را تثبیت خواهد کرد.

علی جنتی در ادامه این پیام آورده است: در زمانه ای که هیاهوی نژادپرستی و فرقه گرایی بلند تر می شود تا خود را جایگزین کرسی یک رنگی و تعامل انسان ها نماید، بیرق فرهنگ و هنر باید بیش از پیش برافراشته شده و خودنمایی کند و تئا تر که برجسته ترین نشان این بیرق است بنا به وظیفه و دغدغه ذاتی خود یعنی رشد و پیشرفت جوامع و تکامل و آگاهی بخشی انسان ها تأثیرات خود را خواهد داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درادامه این پیام اظهارداشت : اردیبهشت تئا تر ایران در سال جاری سر فصلی خواهد بود که با اطمینان بگوییم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امسال را سالی برای حمایت از تئا تر در نظر گرفته است چرا که حمایت جدی از تئا تر، زمینه را برای افزایش تالارهای نمایش، شتاب دهی به ایجاد تئاترشهر در استان ها به عنوان تماشاخانه های دائمی تئا تر، نگاهی جدی و خردمندانه به امر تولید تئا تر و اجراهای عمومی آن و استمرارش که ساماندهی کلی گروه های نمایشی و در نهایت قوام ارکان تئا تر کشور را به دنبال خواهد داشت، آماده می سازد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه جشن اردیبهشت تئاتر ایران با اشاره به اینکه تئاتر بهترین وسیله برای ارتقاء دیپلماسی فرهنگ کشور است گفت: تئاتر خراسان می تواند در عرصه دیپلماسی فرهنگی نقش بسیار مهمی ایفا کند.

علی مرادخانی افزود: توجه ویژه به موضوع تئاتر و حل مشکلات پیرامون آن در تمامی استان های کشور از اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه طی سال های گذشته تئاتر کشور با کمبودهای بسیار زیادی روبه رو بوده است تصریح کرد: امیدواریم با تمهیداتی که وزارت فرهنگ در سال 94 در نظر گرفته حداقل برخی از مشکلات اساسی از جمله ساخت سالن های مناسب حل شود.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد خراسان رضویگفت: خراسان قطب تئاتر کشور است و هر ساله از این استان آثار بسیار ارزشمندی به کشور معرفی می شود.

وی اظهار داشت: تبادل فرهنگی در حوزه هنرهای نمایشی بین کشورهای منطقه افزایش می یابد، بر همین اساس باید افق های جدیدی را برای تئاتر کشور ترسیم کنیم.

گفتنی است: 32 گروه فعال نمایشی در عرصه تئاتر خراسان رضوی فعال هستند که از این تعداد 18 گروه مربوط به مشهد است.

همچنین ۲۶ انجمن هنرهای نمایشی در شهرستانهای استان خراسان رضوی فعالیت دارند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.