مشهد؛

خراسان رضوی مهم‌ترین استان‌‌ در تولید محصولات دامی

مدیرکل امور پشتیبانی امور دام خراسان رضوی از برتری استان خراسان رضوی در زمینه تولیدات دامی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، احمد دلقندی گفت: استان خراسان رضوی را به عنوان یکی از استان‌های برتر در زمینه تولیدات دامی کشور دانست و خاطرنشان کرد: خراسان رضوی، استانی مهم و تأثیرگذار در زمینه تولید انواع مواد پروتئینی است که مقدار قابل توجهی از نیازهای سایر کشور را نیز فراهم می‌کند.

وی  افزود: در حال حاضر، خراسان رضوی با 14 میلیون واحد دامی، 800 تن تولید شیر، 85 هزار تن تخم‌مرغ، 130 هزار تن گوشت مرغ و 85 هزار تن گوشت قرمز و همچنین فعالیت‌های شرکت و تشکل‌های فراوان و قدرتمند از مهم‌ترین استان‌‌ها در تولید داخلی محسوب می‌شود.

مدیرکل امور پشتیبانی امور دام خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر فضای حاکم بر دولت، با نظارت جهاد کشاورزی، فضایی تولیدگرایی برای تأمین نیازهای مردم از منابع داخلی است، اعلام کرد: این فضا و سیاست دولت شرایط را برای تمامی فعالان بخش کشاورزی به ویژه فعالان بخش دام و طیور فراهم آورده تا بتوانند با توجه به اقتصاد مقاومتی و اتکا به ظرفیت‌های داخلی نیازهای مردم را تأمین کنند.

وی در ادامه با بیان مشکلات این حوزه گفت: بخش زراعت به علت محرومیت منابع آب و خاک نتوانسته علوفه مورد نیاز دام و طیور را تأمین کند که این امر سبب افزایش واردات شده است.

در حال حاضر خوراک مورد نیاز دام استان 5 میلیون و 880 هزار تن است که 3 میلیون و 950 هزار تن آن در داخل تأمین و مابقی از دیگر کشورها وارد می‌شود.

انتهای پیام/س
برچسب ها: دام ، شیر ، گوشت ، مشهد ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.