جهانگیری گفت: برای شرکت‌های دانش‌بنیان وام با سود 12 درصدی اختصاص می‌يابد که میزان این وام در بخش کشاورزی 10 درصد است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، جهانگیری در افتتاح مراسم نمايشگاه تجهيزات و مواد آزمايشگاهي در نمايشگاه بين المللي گفت: باید سیاست‌های متناسب با فناوری در بخش تمرین‌ فناوری‌های مالی صورت گیرد . وام برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته‌ایم که این وام در بخش تجاری با سود 12 درصد و در بخش کشاورزی با سود 10 درصد است.

وی بیان داشت: کل بودجه صندوق‌های مالی 35 میلیارد تومان است و با اینکه درآمدهای نقدی بسیار زیادی داشته‌‌ایم هنوز از این 35 میلیارد استفاده نشده.

جهانگیری با بيان اينكه سیستم بانکی ایران طی سال‌هاي گذشته آسیب‌های بسیار زیادی دیده است، تصريح كرد: موسسات مالی غیر مجاز باید با سیستم‌های بانکی هماهنگ شوند و یا خود را معرفی کنند در سال گذشته سیستم بانکی 340 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده است. منابع صندوق توسعه ملی متاسفانه در کشورهای دیگر مسدود است و امکان استفاده از آن نیست. 

معاون اول ریيس جمهور عنوان کرد: در جلساتی که سال گذشته با روسا داشته‌ایم قدیمی بودن تجهیزات برای انجام کارها مطرح شده است که با تدابیر اندیشیده شده بر طرف می‌شود. این یکی از گفتمان‌های جدی در سال‌های اخیر است. از هر منظری که به اقتصاد ایران نگاه کنیم توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان مهم است. 
برچسب ها: وام ، دانش بنیان ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار