فرماندار شهرستان داراب از برگزاری نخستین هفته فرهنگی و گردشگری این شهرستان خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی هفته فرهنگ و گردشگری داراب از 28 اردیبهشت ماه تا سوم خردادماه در این شهر برگزار خواهد شد.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس عبدالرضا قاسم پور افزود : قدمت شهرستان داراب به هزاره پنجم قبل از میلاد ( 7 هزار سال ) می رسد و در این شهرستان آثار مذهبی – تاریخی و فرهنگی بسیاری وجود دارد که هریک دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. 

به گفته وی در این شهرستان 200 اثر تاریخی و 30 جاذبه طبیعی و گردشگری وجود دارد که می توان به مسجد جامع داراب که تنها مسجد چهار مناره ای دنیا و یا آبشار فدامی که چشمه های آب شیرین و شور و گرم  و سردی دارد در این منطقه اشاره کرد. 

فرماندار شهرستان داراب در ادامه گفت : هدف از برگزاری هفته فرهنگ ، هنر و گردشگری داراب در واقع معرفی داشته های این شهرستان در حوزه های مذهبی ، میراث فرهنگی و اقتصادی است.
 
قاسم پور با بیان این که جشنواره گل و گلاب داراب نیز در این هفته برگزار خواهد شد افزود : بزرگترین دشت دیمی گل محمدی دنیا را در شهرستان داراب می توان دید که طبق برنامه ریزی ها جشنواره گل و گلاب در روستای هدف گردشگری لایزنگان برگزار خواهد شد. 

وی همچنین افزود : در این هفته اجرای برنامه های ارزشی و تجلیل از نام آوران و شهدای شهرستانی نیز اجرا می شود.
 
در ادامه این گفتگو ، پرویزی مسئول میراث فرهنگی شهرستان داراب نیز گفت : آداب و رسوم و معرفی مفاخر فرهنگی و مذهبی شهرستان همچنین سیاه چادرهای عشایری و نمایشگاه های تخصصی صنایع دستی و میراث فرهنگی و گردشگی در این فته برپا می شود.

وی ادامه داد : در نظر داریم هفته فرهنگ و هنر و گردشگری داراب را به صورت سالانه در همین تاریخ برگزار نماییم. 

پرویزی در ادامه به جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهرستان اشاره کرد و افزود : در این شهرستان 130 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست ملی وجود دارد که شاخص ترین این آثار شهر دارابگرد ، مسجد جامع و مسجد سنگی و مدرسه علمیه است . همچنین می توان به خانه تاریخی و جاذبه های طبیعی این شهرستان مانند آشار فدامی ، تنگ رغز و روستاهای هدف گردشگری نیز اشاره کرد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار