فولاد گر با اشاره به اینکه در شرایط اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی باید تولید رقابت پذیر شود گفت: در رقابت‌پذیری تولید اگر بخواهیم حرفی برای گفتن داشته باشیم ناچار به برند سازی هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ حمید رضا فولاد گر رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس شورای اسلامی در اولین کنفرانس برند پایدار که بعد ازظهر امروز در سالن‌ همایشهای صدا و سیما برگزار شد گفت: وقتی در نظام درحال توسعه‌ای در حال حرکت‌ هستیم لازمه این حرکت وجود یک برنامه مدون و مشخصی است و نمی‌توان هر از گاهی سلیقه‌ای عمل کرد و در این راستا باید سیاست ها و خط مشی‌ها و برنامه‌های عملیاتی نیز مشخص باشد. 

وی افزود: اگر سیاست کلی نظام یک کشور در معرض تغییر و تحول قرار گیرد نمیتوان تصمیم گیری برای سرمایه گذاری انجام داد. لذا در این راستا باید سیاست‌های کشور به صورت بلند مدت و میان مدت تدوین شود. 

وی با اشاره به اینکه در بخش اقتصادی کار ما کمی مشکل است گفت: در این بخش هم رقبای قوی داریم و هم محدودیت‌هایی وجود داردهمچنین حرکت‌های ما نیز در راستای اصلاح ساختارها از سرعت و کیفیت مناسبی برخوردار نبوده است. 

فولادگر با تاکید بر اینکه باید برخی ساختارها و روشهای مدیریتی اصلاح شود گفت: فقط در این صورت می‌توان آسیب‌پذیری در بخش اقتصاد را کاهش دهیم. 

رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در شرایط اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی باید تولید رقابت‌پذیر شود گفت: لازمه آن این است که به کیفیت و مرغوبیت کالا و نیز خدمات پس از فروش و رضایت مشتری توجه ویژه نماییم. 

به گفته فولاد گر در رقابت‌پذیری تولید اگر بخواهیم حرفی برای گفتن داشته باشیم ناچار به برند سازی هستیم. 

وی ادامه داد: اگر شرایط تحریم باقی بماند لازمه اقتصاد کشور ما افزایش تولید ملی است و اگر هم تحریم ها لغو شود برای ورود به عرصه جهانی باید تولید و اقتصاد ما آمادگی داشته باشد که لازمه آن نیز حمایت از تولید ملی است لذا در هر شرایطی حمایت از این بخش باید در اولویت‌ها قرار گیرد. 

وی با اشاره به یکی از وظایف دولت در جهت حمایت‌ از تولید و افزایش صادرات گفت: دولت موظف است برای هدایت بازار به سمت بهره گیری از توان داخلی و حمایت از صادرات اقدام کند و اگر تولید کننده می‌خواهد به صادرات برسد دولت باید بستر آن را فراهم نماید. 

وی در ادامه صحبت‌های خود با انتقاد از ادغام وزارت صنایع و معادن و بازرگانی گفت: هدف از ادغام این وزارتخانه این بود که تولید ما صادرات محور و وردات و صادرات ما تولید محور شود و کاری که هنوز به این هدف نرسیدیم. 

وی با اشاره به قانون رفع موانع تولید گفت: تمام سعی ما بر این بوده که در این قانون تمام موانع تولید برداشته شود و یکی از بندهای آن این است که دولت موظف است از ایجاد برندها و همچنین از محصولات دانش‌بنیان حمایت کند. 

وی ادامه داد: برای کسب رتبه اول در علم و فناوری و اقتصاد در منطقه راهی جز تجاری سازی محصولات نداریم و با توسعه فرهنگ برند سازی در داخل کشور امکان معرفی آن به دنیا فراهم می‌شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار