یک کارشناس بازرگانی گفت: به منظور بهره برداری بهینه از تولید داخلی و بی نیازی کشور از واردات، باید تدابیر لازم در جهت توسعه اقتصادی اتخاذ شود.

مسعود غفرانی کارشناس بازرگانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون قوی شدن اقتصاد کشور گفت: در صورتی دولت وکشور قوی خواهد شد که سیاست دولت در راستای بهبود تولید داخلی نسبت به واردات باشد.

این کارشناس بازرگانی بیان کرد:با توجه به منابع ملی غیر نفتی موجود در کشور،دولت باید زمینه های صادرات را افزایش دهد و تا حدامکان از واردات محصولات غیر ضروری خودداری نماید.

وی افزود:با افزایش تولیدات داخلی و صادرات، در واقع میزان تولید ناخالص ملی بیشتر شده و به تبع آن نیز سبب افزایش ارزآوری در بخشهای مختلف اقتصادی خواهد شد.

غفرانی با اشاره به رکود اقتصادی اظهار داشت:به منظور سپرده گذاری در تولید داخلی،لازم است بانک ها در جهت پرداخت وام با سودهای پایین به تولید کنندگان اقدامات لازم را بعمل آورند تا از این طریق کارخانه های داخلی فعال شده تا کشور از واردات تا حد امکان بی نیاز شود.

وی در پایان تصریح کرد: به منظور بهره برداری بهینه از صنعت و اقتصاد، و بی نیازی کشور به واردات، سیستم بهره دهی بانکی باید تحت  کنترل قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار