میزان آب موجود در مخازن سدهای کشور نسبت به سال گذشته یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون مترمکعب کاهش یافته و حدود ۵۰ درصد ظرفیت آبگیری سدها نیز بدون آب است.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری مهر، حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در پایان فروردین ماه سال جاری ۲۴ ميليارد و ۸۵۰ ميليون مترمکعب به ثبت رسیده که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، معادل ۷.۱ درصد كاهش نشان می‌دهد.

بر پایه این گزارش، حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در زمان مشابه سال گذشته، حدود ۲۶ ميليارد و ۷۰۰ ميليون مترمكعب گزارش شده بود. همچنین حجم آب ورودي به مخازن سدهای کشور نيز از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه ۹۳) تاكنون با ۱۸ درصد كاهش در مقایسه با سال آبی گذشته به ۱۷ ميليارد و ۳۹۰ ميليون مترمکعب رسیده است.

این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۱ ميليارد و ۲۹۰ ميليون مترمکعب گزارش شده بود. میزان آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتداي سال آبي جاري تاكنون ۱۲ ميليارد و ۸۷۰ ميليون مترمکعب گزارش شده است؛ در حالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبي گذشته به ميزان ۱۳ ميليارد و ۶۷۰ ميليون مترمکعب بود.

بر این اساس، حجم آب خروجي از سدهاي كشور در مقايسه با مدت مشابه سال آبي گذشته، ۵.۸ درصد کاهش نشان می‌دهد. هم‌اکنون مجموع ظرفيت مخازن سدهاي كشور ۴۸.۸ ميليارد مترمكعب گزارش شده که ۵۱ درصد از حجم مخازن سدهای کشور از آب پُر شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آب ، سد ، ظزفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار