رضایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

پیشنهاد نمایندگان به وزیر نیرو به منظور رفع مشکل کم آبی

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران گفت: اعضای این کمیسیون به وزارت نیرو پیشنهاد دادند برای حل مشکلات کم آبی شهرهای جنوبی از انتقال آب خلیج‌فارس و دریای عمان استفاده کند.

پیشنهاد نمایندگان به وزیر نیرو به منظور رفع مشکل کم آبی
"محمدرضا رضایی" عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، از حضور حمیدرضا چیت‌چیان وزیر نیرو به همراه معاونان خود در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: وزیر نیرو برای پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان در ارتباط با مشکلات کمبود آب و اعتبارات پیش‌بینی شده برای آن در سال 94 در این جلسه حضور یافت.

نماینده جهرم اظهار داشت: اکنون بسیاری از شهرها و روستاهای کشورمان به دلیل خشکسالی وضعیت مناسبی ندارند و تاکید نمایندگان مجلس بر این بود که این وزارتخانه باید تلاش کند به دلیل آنکه بارندگی‌ها نسبت به گذشته 10 درصد کاهش داشته سیاست و برنامه‌ای را برگزیند تا مردم احساس بی‌آبی و یا کم آبی در سال جاری نکنند.

رضایی بیان داشت: متاسفانه سال گذشته اعتبارات تخصیص داده شده به مشکلات کم آبی کشور بسیار کم بود بسیاری از شهرها و روستاها به صورت جدی دچار مشکلات کم آبی شدند تا حدی که برخی از آنها اکنون با تانکر آبرسانی می‌شوند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران گفت: اعضای این کمیسیون به وزارت نیرو پیشنهاد دادند برای حل این مشکل مخصوصا مشکلات کم آبی شهرهای جنوبی از انتقال آب دریای خلیج‌فارس و عمان به این شهرها استفاده کند تا مشکلات کم آبی آنها برطرف شود.

وی در ادامه افزود: 2 نفر از نمایندگان استان سیستان و بلوچستان نیز با حضور در این جلسه سوالات خود را در ارتباط با مشکلات کم آبی این استان به ویژه در مجتمع‌های روستایی آن از وزیر پرسیدند.

رضایی ادامه داد: کمبود آب و گرمای زیاد در استان سیستان و بلوچستان مردم را مجبور به استفاده از کولرهای گازی کرده است و نمایندگان این استان از چیت‌چیان خواستند تا با تخفیف در پول مصرفی برق آن‌ها مردم بتوانند برای رفع گرما از کولرهای گازی استفاده کنند، وزیر نیرو هم به آنها قول داد که این مشکل را حل خواهد کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران خاطرنشان کرد: در بودجه سال 94 پول قابل توجهی در صندوق توسعه ملی برای مشکلات کم آبی پیش‌بینی شده است که اگر این وزارتخانه به صورت صحیح این بودجه را تخصیص داده و مدیریت کند مسلما در سال 94 این مشکلات کم آبی در شهرهای کشورمان به خوبی حل خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار