رئيس دانشكده نفت دانشگاه پتروناس ضمن ملاقات با مدير آموزشگاه بين المللي شركت حفاري شمال (NDCIS) از اين شركت بازديد و در جمع دانشجويان اعزامي جهت آموزش در اين آموزشگاه حاضر شد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از با پايگاه اطلاع رساني شركت حفاري شمال شيما نجفي نوبر، با اعلام اين مطلب يادآور شد: پيشرفت صنعت و دانشگاه با همکاری نزديك و تعامل  اين دو نهاد از طريق ایجاد فرصت‌های تحقیقاتی صنعتی امكانپذير است و حضور دانشجوياني از پترو ناس مالزي براي آموزش در آموزشگاه بين المللي حفاري شمال هم در اين راستا انجام شده است.
 
وي ادامه داد: براي تحقق حداكثري تعامل صنعت و دانشگاه گذراندن دوره‌هاي کارآموزی دانشجویان در واحدهای صنعتی و بهره‌گیری از متخصصان صنعت در فعالیت‌های آموزشی به عنوان يك روش كليدي مطرح است.
 
مدير آموزشگاه بين­ المللي شركت حفاري اعلام كرد: اين مديريت با هدف برقراری و حفظ ارتباط بین صنعت و دانشگاه و تأثيرگذاري آن در فرايند توسعه دانش محور و پايدار، سالانه پذيراي متقاضیان زیادی از دانشجویان داخلی و خارجی در تمامی رشته ­های تخصصی فنی و غیرفنی جهت انجام پروژه­ های عملي و تئوري تعریف شده کارآموزی دانشجویی است.
 
نجفي نوبر اضافه كرد: دانشجویان پس از اخذ معرفی­ نامه رسمی از دانشگاه محل تحصيل به آموزشگاه بین­ المللی حفاري شمال مراجعه و با توجه به رشته تحصیلی و رزومه کاری خود، از طریق اعزام به مناطق عملیاتی با تعريف پروژه اي جهت انجام در واحدهای ستادی و يا انجام پروژه­های غیرحضوری، دوره كارآموزي خود را سپري خواهند كرد.
 
وي افزود: دانشجويان پس از اتمام ساعات کارآموزی مشخص شده توسط دانشگاه، گزارش عملکرد خود را طی این مدت ارائه مي كنند.
 
به گفته مدير آموزشگاه بين ­المللي شركت حفاري در پايان دوره آموزشي، پس از تحويل گزارش، بررسي و همچنين تاييد صحت انجام كار از جانب آموزشگاه بين­ المللي، نامه خاتمه کارآموزی دانشجویان جهت ارائه به دانشگاه صادر می­ شود.
 
نجفي نوبر تشريح كرد: دانشگاه پتروناس که وابسته به شرکت عظیم نفتی پتروناس مالزی و از معتبرترين شركت‌هاي بين‌المللي حوزه نفت و گاز در جهان است، از جمله دانشگاه ­هایی است که جهت انجام پروژه ­های کارآموزی دانشجویان خود با آموزشگاه بین المللی شرکت حفاری شمال در ارتباط بوده است.
 
وي تصريح كرد: طی ماه هاي اخير چندين نفر از دانشجویان این دانشگاه، کارآموزی خود را به مدت 14 هفته، با انجام پروژه­ هاي تحقيقاتي در واحدهای ستادی و حضور در مناطق عملیاتی شرکت حفاری شمال گذرانده اند.
 
مدير آموزشگاه بين ­المللي شركت حفاري ادامه داد: دانشجويان فوق، گزارش کارآموزی خود را در فروردین سال جاری در حضور مدیریت آموزشگاه بين ­المللي، مسئولين مديريت امور مهندسي و استاد پايان ­نامه از دانشگاه پتروناس، در محل شرکت حفاری شمال ارائه كردند.
 
نجفي نوبر توضيح داد: دانشجويان دانشگاه پتروناس ضمن مطالعه و پژوهش در خصوص پروژه­ هاي در حال حاضر صنعت حفاري، به بررسي نقاط قوت و ضعف موجود در اين مباحث پرداخته و ضمن ارائه گزارش كاملي از پژوهش خود، راهكارهاي پيشنهادي را نيز مورد تبادل نظر قرار دادند.
 
وي تاكيد كرد: طي جلسه هاي مذكور، بحث و تبادل نظر در خصوص همكاري مشترك ميان مديريت آموزشگاه بين­‌المللي حفاري شمال و رئيس دانشكده نفت دانشگاه پتروناس صورت گرفت.
 
مدير آموزشگاه بين­المللي شركت حفاري شمال اظهار كرد: تبادل دانشجويان و دانش­پذيران در قالب برنامه­ هايي جهت آشنايي با محيط هاي صنعتي و دانشگاهي در حوزه نفت، برگزاري دوره ­هاي صنعت محور در دانشگاه پتروناس با حضور مدرسين آموزشگاه بين ­المللي و در نهايت ارتباط علمي و صنعتي با شركت پتروناس مالزي، به عنوان مهمترين زمينه ­هاي مشترك همكاري مطرح شده در اين جلسه به شمار مي رود.
 
نجفي نوبر در پايان اذعان كرد: استمرار اين روابط مي‌تواند منجر به اصلاح زيرساخت‌هاي موجود، توسعه تكنولوژي و دستيابي به بازارهاي رقابتي ويژه‌اي شود كه به طور قطع در آينده به سود همه فعالان اين صنعت خواهد بود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیانی
۱۰:۳۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
با سلام و احترام و سپاس از پیگیری های شما جهت دانشجویان دانشگاه پتروناس مالزی ، این گام بسیار بزرگی جهت پیشرفت کشور عزیزمان خواهد بود و هم باعث دلگرمی و اعتماد به نفس بیشتر برای دانشجویان در حال تحصیل دانشگاه پتروناس که پسر من هم یکی از این افراد است امیدوارم در گزینش های بعدی بتواند امکان ارایه خدمت به ایران عزیزمان را داشته باشد . با سپاس و احترام علیانی
آخرین اخبار