مسئول سازمان بسیج کارگری کشور گفت: اگر برخی از شیفت‌های کاری 12ساعته است دیگر امکانی برای شرایط فیزیکی و فرهنگی افراد و برای یک زندگی ساده نمی‌ماند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ سرهنگ پاسدار "رمضانعلی طالبی" مسئول سازمان بسیج کارگری کشور در نشست خبری که درلانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد با اشاره به بی اثر شدن تحریم‌های دشمن اظهار داشت: این جهاد مقدسی بود که امام و رهبری نیز در هر کار خود در این  انقلاب تاکید داشتند که اقدام جهادی با شور لازم است و اقتصاد مقاومتی و همدلی و همزبانی در حمایت از تولید ملی را می‌طلبد.

وی افزود: کارگران ما با اینکه خودشان امروزه مشکل دارند اما تهاجم آل سعود به "یمن" را محکوم کرده و می‌گویند که ما برای کمک رسانی به مردم "یمن" چه باید بکنیم.

کارگر ما امروز اقداماتی انجام داده که در سطح جهان بی سابقه است

طالبی تصریح کرد: از جمله موضوعات باز طراحی شده در سازمان بسیج کارگری این است که تلاش و منافع مادی و اخروی کارگر چگونه باید باشد. کارگر ما امروز اقداماتی انجام داده که در سطح جهان بی سابقه است و به میدان آمده و این نقش کار و تلاش در انقلاب اسلامی و شان ملی آن را نشان می‌دهد که از عمق بصیرت و صمیمیت کارگران در ورود به این عرصه خبر می‌دهد.

مسئول سازمان بسیج کارگری کشور گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که کارگران شریف ما دو کار بزرگ کردند و هم در عرصه تولید و هم در عرصه جنگ خود را نشان دادند.

وی افزود: در زمان حضور رژیم طاغوتی وابسته به آمریکا و 60 هزار مستشار آمریکایی، کارگران عزیز 14 هزار شهید به انقلاب تقدیم کردند در حالی که خود این کارگران در محرومیت مضاعف از لحاظ مادی و برخی در محرومیت تحصیلی در آن موقع بودند اما درک به موقع صحنه موجب شد که فرمان حضرت امام خمینی (ره) را اجابت کند.

مقام معظم رهبری می‌فرمایند که قشر عزیز کارگر ما مایه افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران شد

طالبی اظهار داشت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که قشر عزیز کارگر ما مایه افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران شد.

وی افزود: بسیج به عنوان نماینده قشر عزیز کارگری همین نقش را درعرصه واحدهای تولیدی دارد و بسیجیان رزمندگان امروز تلاش در تولید و صنعت هستند و یک واحد صنعتی  و تولیدی را جبهه و سنگر خود می‌دانند و اگر قطعه‌ای تحریم شود آن را تولید می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج کارگری تصریح کرد: امروز کارفرما و کارگر که مورد بغض استکبار هستند و دشمنان می‌خواهند دست نفاق بین آنها بیاندازند اگر چه چند ماه هم حقوق نگرفته‌اند اما مدارا می‌کنند که نمونه آن واحد صنعتی "قزوین" است که حتی از محل صرفه جویی فرمان رهبری درسال 93  از یک میلیارد تومان هزینه فرهنگی 15تا20درصد را هزینه می‌کند و حتی برای اینکه این معضل حل شود تدبیرمی‌کنند و همچنین ختم قرآن نذر می‌کنند.

ما اسرائیل از پیش رو برمی داریم

طالبی گفت: شیطان بزرگ و چهار، پنج دولت وصله او که به غلط خود را جامعه جهانی قلمداد می‌کنند هرگز به انقلاب ملتی که در جهان بها پیدا کرده تن نخواهند داد و امروز گروه‌ها و خیزش‌های انقلابی به واسطه نور فرهنگی انقلاب مشکلات خود را حل می‌کنند و حتی یک روزنه کوچک می‌تواند اسرائیل را از پیش رو بردارد و ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وی افزود: کارگران با کارهای بزرگ خود در مقابل کسانیکه هنوز چشمشان به خارج از کشوراست می‌ایستند و مبارزه می‌کنند و سخن کارگران و تولید کنندگان و کارفرمایان بسیجی ما این است که ما می‌توانیم به جای اینکه آمریکا و غرب ما را تحریم کند، آنها را تحریم کنیم.

طالبی اظهار داشت: البته باید توجه کنیم به اینکه یکی از سیاست‌های خبیث دشمن این است که کارگران را محدود کرده تا با فشار بر خانواده‌ها که او را گرفتار صدمات فرهنگی و اعتیاد به مواد مخدر کند،‌ بنابراین بخشی از شیفت‌های کاری 12ساعته دیگر امکان یک شرایط فیزیکی و فرهنگی افراد را برای یک زندگی ساده  سلب می‌کند.
وی افزود: از اول انقلاب اسلامی هم ما تحریم بوده و دردوران دفاع مقدس نیز دشمن را زبون کردیم و کار و تلاش و سختکوشی کارگران ما زبانزد عام و خاص است.

طالبی با اشاره به تعدادی از برنامه‌های هفته بسیج کارگری که در تهران 8 اردیبهشت و در چهار محال و بختیاری نهم اردیبهشت برگزار می‌شود، گفت: در سایر شهرها نیز این مراسم برگزار خواهد شد و شهید شاخص امسال بسیج کارگری شهید حسنعلی ترکی از انسانهای خدوم و مردم‌داری است که در دوران طاغوت به فکر معاش مردم بود و دردوران دفاع مقدس نیز به شایستگی خود را نشان داد.

شهید برونسی افتخار کارگر متعهد انقلاب اسلامی بود 

مسئول سازمان بسیج کارگری کشور، اظهار داشت: اولین شهدای دفاع مقدس مانند شهید دستیاری از خوزستان و شهیدان باغیانی‌ها و سایر شهدا از قشر کارگری بوده‌اند و شهید شاخص بسیج کارگری شهید اوستا عبدالحسین برونسی بوده که افتخار و تراز کارگر متعهد انقلاب اسلامی است که در هشت سال دفاع مقدس هم درخشید.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج کارگری و نه اردیبهشت سالروز شهادت شهید برونسی و روز بسیج کارگری، گفت: تجلیل از خانواده شهدا و برجستگان عرصه تولید، حضور در نماز جمعه، توسعه پایگاه‌های مقاومت در سطح کشور، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا و برگزاری شیفت ایثار که ادبیات جدیدی است و نیروهای بسیج ما به این وسیله و حق اضافه کاری میزان بهره‌وری در واحد‌های تولیدی را بالا برده و علاوه بر روحیه حماسی به شدت توسعه را افزایش می‌دهند از جمله برنامه‌های این هفته است.

طالبی اظهار داشت: شورای عالی استان‌های بسیج تشکل جدیدی است که از میان پختگان و برجستگان صنعت و تولید از طریق بومی و استانی آنها را مورد مطالعه قرار می‌دهد و فعالیت این شورا نیز از دیگر برنامه‌های ما است.

وی افزود: همایش سرگروه‌های صالحین، ایستگاه‌های صلواتی، نمایشگاه‌های خودکفایی، عیادت از بیماران کارگر در بیمارستانها، مراسم شبی با خاطره، محفل انس با قرآن، صبحگاه مشترک، ویزیت رایگان، همایش پیاده روی، اهدای خون، بازدید از واحد‌های صنعتی از سوی دانش‌آموزان، اعزام به مناطق عملیاتی راهیان نور، انتقال تجربه‌های کارگران و هر اتفاقی که در جنگ اقتصادی مؤثر و قابل انتقال باشد، مشاوره رایگان برای ارتقای مهارتهای شغلی و میزگرد تخصصی از جمله برنامه های دیگر هفته بسیج کارگری است.

مسئول سازمان بسیج کارگری کشور گفت: در سال 94 علاوه بر نخبگان شورای تخصصی که سه هزار نفر هستند، نخبگان اجتماعی دارای تریبون و ضریب نفوذ بالا که هم از لحاظ تئوری و هم از لحاظ دینی در واحد‌ها حضور پیدا کرده و مشکلات و پیچیدگی‌های کار را منتقل می‌کنند.

مشکل عدم مصرف تولید داخلی با همایش و سمینار حل نمی‌شود

طالبی اظهار داشت: فریاد کارگران در سطح کشور این است که مشکل عدم مصرف تولیدات داخلی با چهار همایش و سمینار حل نمی‌شود و این باید از زبان کسانی که ضریب نفوذ بالایی دارند گفته شود و به همین منظور ما از کسانی مانند آقایان رحیم  پور ازغدی و قرائتی دعوت کرده‌ایم تا در میان کارگران و واحد های تولیدی و صنعتی هم مواضع خود را بگویند و هم مشکلات عرصه تولید و کارگری را به گوش جامعه برسانند.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی راهبرد ما است و شاکله آن عصاره قابلیت‌های درون زای کشور ما در 3 سال گذشته است که هر جا به آن اعتنا کردیم جلو رفتیم و هر موقع بی اعتنایی کردیم عقب ماندیم  و مطالبه ی جدی ما این است که این موضوع در صنعت و تولید دیده شود.
طالبی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که اصرار می‌کنم به سمت مصرف تولید داخلی بروید.

مسئول سازمان بسیج کارگری اظهار داشت: علاوه بر نقش ملت و دولت در این زمینه باید تشکلهای کارگری را به کار گرفت و باید گوشهای برخی مجریان کشور آماده‌ی شنیدن شود و دو مشکل دولتی بودن اقتصاد و تکیه بر اقتصاد نفتی حل شود.

وی با اشاره به اینکه در این هفته بیش از 1200 برنامه در سراسر کشور خواهیم داشت، تصریح کرد: دیدار با مقام معظم رهبری در روز نهم اردیبهشت روز بسیج کارگری و چند برنامه کلی که در صحنه تولید تأثیر گذارند و تشکیل شورای تعاون کارگر و کارفرما از جمله این برنامه‌های در رویکرد جدید ما است که واحد‌های صنعتی و تولیدی را برای خود سنگر و جبهه می‌دانیم.

وی افزود: امروز یک واحد صنعتی منافع ملت را می‌گیرد و این نگاه را داریم که هر فردی با قوت هر چه بیشتر تولید می‌کند حتی اگر پرونده هم نداشته باشد بسیجی است و فکر واندیشه بسیجی دارد و ما خودمان برای او پرونده بسیجی تشکیل می‌دهیم.

ضرورت حمایت از ابتکار عمل و خلاقیت در صحنه تولید

طالبی با اشاره به ضرورت حمایت از ابتکار عمل و خلاقیت در صحنه تولید، اظهار داشت: از دولت و وزارت خانه‌های محترم می‌خواهیم که از این حرکت حمایت کرده و همان طور که دیدید کارخانه‌های فولاد خوزستان و یا سایر کارخانه‌ها در اصفهان، تهران، شهرهای دیگر و تبریز که تراکتور بزرگی اخیراً تولید شد با همه ی مشکلات کار کرده‌اند و باید حمایت شوند و اینها از همان نیروهای بسیجی بودند که این محصول را طراحی و تولید کرد‌ه‌اند.

وی افزود: حتی در کارخانه فولاد خوزستان یک قطعه گارانتی آلمان که تحریم بود و مورد نیاز آن کارخانه بود را دوستان بسیجی ما در زنجان تولید کردند و این مقابله با کسانی است که هنوز چشمشان به خارج از کشور است لذا به جای اینکه آمریکا و غرب آن را تحریم کنند ما می‌توانیم آمریکا و غرب را تحریم کنیم.

وی با اشاره به ایجاد بیش از 6هزار حلقه صالحین در محیط‌های کارگری گفت: افزایش معرفت و توانمندی‌ها و قدرت استنباط و استنتاج در حواشی مسائل محیط و اشراف بر محیط و دوستان خود از جمله دیگر برنامه‌های سازمان بسیج کارگری و حلقه‌های صالحین بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر بخشی از شیفت‌های کاری 12ساعته است دیگر امکانی برای شرایط فیزیکی و فرهنگی افراد برای زندگی سالم نمی‌ماند تصریح کرد: کارگر بسیجی ما باید مهارت ثانوی هم داشته باشد تا خود را در جامعه اداره کند و صدمات و لطمات اقتصادی نخورد.

طالبی با اشاره به ضرورت مقابله با مسئول سازمان بسیج کارگری اظهار داشت: ما برای ساخت مسکن کارگران نیز به وزارت راه و شهرسازی اعلام آمادگی می‌کنیم.

طالبی تصریح کرد: بسیج کارگری یک تشکل به مانند سایر تشکل‌های صنفی نیست بلکه بسیج یک آغوش راهبردی برای همه کارگران عزیز است.

وی افزود: ایجاد ارتباط با آب‌های تولیدی و صنعتی، راه اندازی اردوهای جهادی از میان عزیزان بسیجی دانشگاه‌ها، برگزاری اردوهای علمی از بین واحدهای برتر و کارگاه‌های هم اندیشی مدیران واحدهای تولید صنعتی از جمله دیگر برنامه‌های سازمان بسیج کارگری است که باید ابتکار عمل تولید در بسیج دیده شود.

سودهای بالای بانکی از مشکلات بخش تولید است

طالبی با اشاره به اینکه 350هزار کارگر بسیجی در سطح استان‌های کشور و در سطح پایگاه‌های مقاومت فعالیت دارد گفت: یکی از مسائلی که بخش تولید را آزار می‌دهد وام‌های دارای سود بالای 2درصد بانک‌هاست که کارگران و تولید کنندگان را دچار مشکل می‌کند لذا از همه کسانیکه در این فرآیند حضور دارند توقع داریم این  مشکل را حل کنند.

مسئول سازمان بسیج کارگری اظهار داشت: خصوصی سازی شرکت‌های دولتی نیز مشکل بزرگ دیگر است که اگر بر آن به طور صحیح نظارت نشود این تبدیل به امکانی برای سودجویی است.

باید حماسه اقتصادی از دل واحدهای تولیدی رخ دهد

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید از دل واحدهای تولیدی حماسه اقتصادی رخ دهد و بخش بسیاری از منابع ما در واحدهای تولیدی صرف شده و عدم تامین اعتبار و همچنین مفاسد اقتصادی از جمله مشکلات دیگری است که باید مبارزه با آن جدی گرفته شود.

گفتنی است، در این مراسم طومار محکومیت اقدامات ضد بشری شورای ضد امنیت سازمان ملل و جنایات وحشیانه رژیم آل سعود صهیونیستی به زنان  و کودکان مظلوم و مردم بی دفاع یمن از سوی جامعه کارگری کشور،‌خبرنگاران و اهالی رسانه به امضا رسید.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار