مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: امنیت ملی ما مرهون تدابیر امام و مقام معظم رهبری است و جایگاه رهبر معظم انقلاب در تقویت امنیت ملی منحصر بفرد است.

حجت‌الاسلام و المسلمین "مجتبی ذوالنور" مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران ؛ درباره نقش مقام معظم رهبری در توصیه امنیت ملی اظهار داشت: امنیت ملی ما مرهون تدابیر و رهنمودهای امام و مقام معظم رهبری است. 
 

**امام و رهبری امنیت ملی را حفظ کردند/مهمترین منبع قدرت ملی و امنیت ملی ما ولایت فقیه است

وی با اشاره به اینکه امام و رهبری امنیت ملی را حفظ کردند و آن را ارتقا بخشیدند یادآور شد: مهمترین منبع قدرت ملی و امنیت ملی ما ولایت فقیه و توانمندی مشروع ما ناشی از تدابیر معظم‌له است.


جایگاه ممتاز رهبری در تقویت امنیت ملی


**دو جایگاه وی‍ژه رهبر معظم انقلاب

مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: امروز مقام معظم رهبری با توجه به دو عامل جایگاه شرعی و دینی و محبوبیت مردمی و ارتباطات دینی مردم و رهبری به معظم‌له مرتبط هستند و جایگاه دینی ایشان بسیار ویژه است. 


**ولی فقیه با تدبیرشان توطئه‌های آمریکا خنثی کردند

حجت‌الاسلام و المسلمین ذوالنور با اشاره به حیله‌های آمریکا از اوایل انقلاب تاکنون اظهار داشت: ولی فقیه با تدبیرشان توطئه‌های آمریکا خنثی کردند.


جایگاه ممتاز رهبری در تقویت امنیت ملی



**جایگاه مردمی مقام معظم رهبری

وی ادامه داد: جایگاهی که رهبری از نظر مقبولیت سیاسی دارند بسیار ویژه بوده زیرا خبرگان منتخب مردم رهبری را انتخاب و مردم از ولایت فقیه تبعیت می‌کنند و این یک شکل قانونی و صحیح است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور تأکید کرد: در زمامداران دنیا اقتدار و نفوذی که رهبری دارند و ارتباط موثر و صمیمی نیروهای مسلح و مردم در تولید امنیت ملی موثر است.


جایگاه رهبر معظم انقلاب در تقویت امنیت ملی منحصر بفرد است

وی در پایان خاطر نشان کرد: جایگاه رهبر معظم انقلاب در تقویت امنیت ملی منحصر بفرد است. 


جایگاه ممتاز رهبری در تقویت امنیت ملی



گفتنی است، "قانون اساسی" جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قانون تکامل یافته بوده که صاحب‌نظرانی که تحصیلات حوزوی و دانشگاهی داشتند در تصویب آن نقش‌آفرینی کردند و این قانون، مبنا و چارچوب جمهوری اسلامی ایران بوده و مسیر را نشان می‌دهد.

فصلی از این قانون به "رهبری" و وظایف و اختیارات آن اشاره دارد که مطالعه این فصل می‌تواند به شناخت هرچه بیشتر توانایی‌های حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب بازگردد که یکی از این حوزه‌ها "قدرت دفاعی و نظامی" یا "قدرت بازدارندگی" است که رهبری با عنوان فرمانده کل قوا در این باره ایفای نقش می‌کنند.  

می‌توان با توجه به مشاهدات منطقه گفت: افزایش توان بازدارندگی از هشت سال دفاع مقدس تاکنون، پیروزی‌های محور مقاومت در جنگ 33 روزه جولای و آگوست 2006، جنگ 22، 8 و 51 روزه در غزه، خیزش کرانه باختری (منطقه بیش از 5 هزار کیلومتر مربعی در فلسطین که با توجه به توصیه‌های رهبری در مورد لزوم تسلیح کرانه باختری پتانسیل‌های بالایی برای مقاومت دارد)، پیروزی‌های ملت سوریه و عراق در برابر تروریست‌های تفکیری که با الهام از توصیه‌های رهبری بوده، علاوه بر حرکت در تقویت امنیت منطقه‌ای در تقویت امنیت ملی در سطح کلان و به صورت غیر مستقیم مؤثر بوده است. 


گفت و گو از : محمد زرچینی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار